Frockcoat

frack, jackett, smoking eller vanlig kostym??? Ja, det är INTE lätt. Jackett bör man ej ha på eftermiddagen, smoking anses tydligen olämpligt att ha vid bröllop (om man ser på gamla seder) och frack tycker jag är fult. Jaha, då återstår alltså frockcoat eller vanlig snyggare kostym.

Nu är det ju så att jag VERKLIGEN vill att Daniel ska ha sån där snygg väst i något lite glansigt tyg med mönster, som går i vårt färgtema, hoho... Ja, det återstår att se om jag kan få honom att krypa i den här.  Tyvärr är han SÅÅÅÅ fruktansvärt jobbig och ska hela tiden vara med och bestämma så att jag måste kompromissa om saker som rör MITT EGET BRÖLLOP ;o) Ska inte män bara luta sig tillbaka och säga -ja älskling och -javisst min kära och -jag litar helt på dig???? Det ÄR underbart att han är så delaktig och att han har smak osv men när våra åsikter går isär så skulle jag kunna slita mitt hår (eller hans, grrrrrrrrrrrrr).

Vore det inte SKITsnyggt med en mörkgrå/randig frockcoat, vit skjorta och denna väst med kravatt i LJUSROSA och en aurorakalla i rockslaget. :o)

In my dreams, suck...

image103


Kommentarer
Postat av: Ija

Hihi... på Daniel, mm eller hur, den lär han sätta på sig gladeligen! ;)

2007-08-08 @ 22:14:16
Postat av: Anja

Nä jag VET. Det finns inte en chans. Vi har pratat om det och jag har visat honom och han höll på att tuppa av. Just nu är jag vrålirriterad. Vet du vad han hade mage att säga när jag sa att han ju faktiskt MÅSTE följa färgtemat och åtminstone ha en rosa calla eller lilja i rockslaget. Jo han sa -Jag vill ha en vinröd blomma.
HJÄÄÄÄÄLP... Han har inte fattat nånting. Jag är klädd i vitt, min bukett är ljusrosa, allt går i vitt och ljusrosa. HAN KAN INTE HA EN VINRÖD BLOMMA. Det fick mig nästan att börja gråta. Så han har iallafall fattat att det är en rosa blomma som gäller ;)
Önskar han var lite mer VILJELÖS, hehe ;)

2007-08-09 @ 23:38:11
Postat av: evelina

när gifter ni er? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback