Menyn

                                                     image127                                                         

Vi har börjat tänka om angående buffén. Hur god och underbar den än låter så får vi inse att med rundabord-dukningen vi vill ha så kommer det bli trångt i festsalen, trots dess storlek. Vi kommer att behöva ca 11 bord med 8 personer på varje bord och det skulle minst behövas två buffébord.

Jag tror ju att det vore mer uppsluppen stämning med en buffé, men om källarmästaren anser att det inte fungerar så blir det trerätters (eller rättare sagt tvårätters för vi tänker isåfall skippa efterätten och ha bröllopstårtan som efterrätt.)

De alternativ vi velar mellan nu är:

Förrätt:

Vinägrettbakad fjordlax med spenat och krassecrudité

Skaldjursbakelse med tomat och selleripickles

Ceviche (citronmarinerad skaldjurssallad) på pilgrimsmussla och ishavsräkor. Ruccolareduktion

Jordärtkockssoppa med sikrom och ärtskott


Huvudrätt:

Mjukstekt kalvrygg med sparris och fänkålssauté. Bakad sparris och Bjärepotatis

Helstekt oxfilé med tryffelsky och örtbakade primörer

Stekt ankbröst med citrusglaserade brytsockerärtor, babyspenat och rödvinssky

Lammrygg med rosmarin, pärllök, morot och timjan. Citronglaserad Bjärepotatis


Där finns underbara fiskalternativ till huvudrätten men där tar vi bort fisk då vi vet att det finns många som ratar fisk totalt. Vi har även en del vegetarianer som kommer att få annat alternativ vid middagen (såklart) :o)

Vilka alternativ röstar ni på? Vi ÄLSKAR lamm men är lite skeptiska till det också då det finns en hel del människor som faktiskt inte gillar det (bland andra min syster).

Jag tror vi lutar mot oxfilén eller kalvryggen, men förrätten har jag ingen aning om. Säg vad ni tycker! Vad låter godast, vad hade ni själva helst blivit bjudna på?


                                                    image125

Kommentarer
Postat av: madlin

Skaldjursbakelsen lät riktigt mums! Tycker oxfilén o kalvryggen låter bäst som huvudrätt, säkert kort om inte annat!

Postat av: Ninni

DEt vattnas verkligen i munnen av dessa alternativ. Tror att jag hade valt Skaldjursbakelsen till förrätt och oxfilé till huvudrätt ;)
muuuuums!!

2007-08-19 @ 21:30:04
Postat av: Angelica

Till förrätt röstar jag på någon av skaldjursrätterna, definitivt! Och vill varmrätt lutar jag precis som er och madlin åt oxfilé eller kalvrygg :-)

2007-08-19 @ 22:30:16
URL: http://larsandangelicaswedding.blogspot.com
Postat av: Anne

Jag röstar på Jordkockssoppan till förrätt då det kan vara bra att börja med ngt lättare...det blir lätt så mycket mat ändå :-)
Sen mumsar jag gärna vidare på Oxfilén!!
Smaskens!!!!

2007-08-20 @ 09:44:34
Postat av: Stajna

Vilken rätt ni än väljer så är jag övertygad om att det kommer vara hur gott som helst. Jag gillar ju inte musslor så om det ingår i skaldjursrätterna så är det ju inte att föredra...

2007-08-21 @ 08:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback