Sambon vägrar

bära rosa precis som jag ju redan visste. Han tycker att det är så otäckt trendigt och inte alls "han". Så det får bli ljusgrå väst och kravett under en mörkgrå/randig frockcoat. Det blir hur fint som helst. Han kommer att vara SÅ STILIG :o)

Men när jag upplyste honom om att han åtminstone inte slipper undan den rosa blomman i rockslaget så tittar han oförstående på mig och säger. -Jag vill ha en vinröd blomma varpå jag känner hur svetten börjar bryta fram i pannan. Jag vill skrika - FÖRSTÅR DU HUR MYCKET TID JAG HAR LAGT NER PÅ ATT HITTA ALLT I VÅRT FÄRGTEMA SOM ÄR ROSA/VITT, men jag bara stirrar på honom och försöker ordna anletsdragen och låta neutral på rösten när jag säger att -vårt färgtema är ju vitt och rosa och mannen ska ju ha en blomma från kvinnans bukett i rocken, det är lixom sed och tradition. Än en gång verkar han helt oförstående och säger -Men om jag vill ha en vinröd blomma så ser det ju hur fint ut som helst och ingen kommer tänka på det.

Ångest, kallsvettningar, svårt att andas... Fattar du inte människa??? FÄRGTEMAT, FÄRGTEMAT, FÄRGTEMAT!!!

Nåväl, han ska ha en rosa blomma nu. Vilken jä...la tur för honom!

Kommentarer
Postat av: Anne

Asgarvar.....Jag tror jag dööör.
Ja färgtemat för F.., det är ju skitviktigt....tur för honom att han fattade tillslut....hur bar du dig åt?

2007-08-13 @ 12:47:36
Postat av: Anja

Hej Anne
Jag tror det var mitt hyperventilerande och de rullande ögonen, men nådastöten var nog när mitt ansikte antog en blålila färgton och jag började tala i tungor. ;)

2007-08-15 @ 14:31:56
Postat av: Stajna

Ha ha ha... Jo, det är väl i princip lag på att mannen ska ha samma sorts blomma i rockslaget som kvinnan har i buketten. Men om du nu ska ha vita blommor så är det väl inget problem längre? Stackars din käresta... Behöva bära rosa... Jag lider med honom. Han e ju för fan en cool kille. He he he

2007-08-21 @ 09:13:15
Postat av: Malin

*asgarvar åt bridezillan som har glimt i ögat*

2007-09-15 @ 12:37:04
Postat av: Anna

hahahah gud vad jag skrattar när jag läser. Känner exakt igen tankarna. Som tur är så gick min blivande man med på att ha en rosa blomma han med. Roligt och inspirerande att läsa din blogg. JAg gifter mig nämligen i maj!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback