Skönhet - Primer

Ja, då har jag skaffat mig en primer!! Jag vet inte riktigt varför??? Jag som inte ens använder foundation eller puder eller nåt sånt... Så jag får väl skaffa det oxå ;)

Det är farligt att hänga inne på vissa trådar på bröllopstorget. Där finns en tråd som heter makeupaholics och där har jag kikat runt i över ett år och jag ÄLSKAR att läsa det som skrivs. Det kliar i fingrarna efter alla produkter jag vill ha. Men en primer känner jag att jag måste skaffa nu när man börjar bli lite till åren och har lite fina linjer här och där, hehe...

En sån här blev det. Så nu vill jag hemskt gärna ha alla era tips på foundations och puder och allt annat som gör huden sådär slät, matt, skimrande och fin. Jag vet att jag även vill ha BE:s mineral veil, men foundation och puder??? Ingen aning? Concealer har jag tänkt mig MAC:s. Åsikter, please... :o)

Min huds underton går åt det gyllne/gula hållet medan övertonen är åt det röda hållet, jag har grönaktiga vener på undersidan av armarna, är brunett (hennafärgad) med gröna ögon, är rätt blek vintertid men blir lätt brun och bränner mig inte i solen. Jag passar bäst i silver eller vitguld men kan klä mig i både murriga höstfärger och starka färger som turkost, cerise och julrött osv. Kanske är jag neutral för jag borde ju passa bäst i rött guld och jordfärger eller???

image119

Kommentarer
Postat av: Stajna

Jag har ett bra puder och rouge (fast jag använder rouget mer för att allmänt se lite solbränd ut) Du kan väl prova det nångång? Det ena är Dior och det andra nått annat dyrt märke, men som sagt jag gillar det.

2007-08-21 @ 09:48:57
Postat av: Stajna

Fan jag har lagt in en massa kommentarer som jag nu ser inte finns med.
Suck. Pallar inte skriva alla igen... Hur som helst så skrev jag innan att jag har puder o rouge som jag gillar o du får gärna prova det. Puss

2007-08-21 @ 09:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback