Tårta

image111

Jag tror att jag har bestämt mig för smaker på bröllopstårtan, men tårtprovsmakningen återstår ju (en bra bit längre fram i tiden ;o)

Så som jag tänker mig nu så blir det iallafall mörk chokladbotten, creamcheese-fyllning med ett övre lager hallonmousse eller passionsfruktmousse. Tårtan ska såklart gå i färgtemat vitt och rosa som allt annat och jag antar att det blir ett sugarpasteöverdrag. Är inte alls säker på hur den ska se ut men den här är väl ganska fin?

Jag vill ha den i flera våningar, hjärtformad, vit eller rosa, med rader av pärlor mellan våningarna (om ni förstår hur jag menar, ev då rosa pärlor på en vit tårta och vita pärlor på en rosa tårta) och istället för en rosett ovanpå vill jag ha två vita lijor eller callor i sugerpaste ovanpå en rosa tårta eller två ljusrosa callor eller liljor ovanpå en vit tårta. 

Och så ett brudpar på toppen såklart :)


Kommentarer
Postat av: Angelica igen

Hehe, jag vill också ha flera våningar och pärlor runt botten av varje våning :-D
Fyllningen låter mums, även om jag har svårt att föreställa mig cream cheese som fyllning :-)

Postat av: Stajna

Mmmmm... Låter supergott! Choklad är som du vet en favorit och med hallon till kan det aldrig bli fel. :o)

2007-08-21 @ 09:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback