Band or no band

Jag vill ha band på bröllopet, men face it, det ÄR på tok för dyrt. Först kostar bandet minst 5.000 kr att hyra, sedan ska bandmedlemmarna ha mat, det är god sed. Med tanke på kuvertpriset blir det några tusenlappar beroende på hur många de är i bandet. Sedan måste man i de lokaler vi bokat, ha en brandtekniker närvarande om man använder scen och ljudutrustning osv. Denna tekniker kostar närmre 400 kr i timmen att ha på plats.

Då tänkte jag, DJ, jaaaa, jag vill ha någon som håller igång dansen, så att folk faktiskt dansar och öser loss på dansgolvet. Men NÄÄÄÄ, vad gör Daniel. Han vägrar! INGEN DJ... Om han ej kan få det band han vill (ett rockabillyband från Belgien) så ska vi inte ha NÅGOT. Nu har han, den käre mannen, börjat spela in mängder av cd-skivor med låtar (låtar som INTE hör hemma på ett dansgolv, än mindre på ett bröllop).

INGEN kommer att kunna dansa till denna musik. Snälla nån, vi talar om ROCKABILLY och andra fullkomligt dansovänliga låtar. Mina vänner sa, det ÄR väl inte Daniel som ska välja dansmusik. Suck... Nääääää, jag ska också ha nåt att säga till om. Jag ska lägga hälften av låtarna, så nu gäller det att jag verkligen anstränger mig. Lär väl bli så att folk sitter under Daniels låtar och dansar under mina.

Enligt Daniel så är det tvärtom ;) Min supertråkiga populärmusik, dansvänliga, studsiga disco- och poplåtar suger fett tycker han, och, påstår vidare att, "kan man dansa, så är hans musik inget problem". ;) Mmm eller hur. Det kom från killen som själv dansar som Carlton i Fresh Prince i BellAir. Suck...

JAG VILL HA ETT BAND!!! Vilket som helst, eller en bra DJ. Jag vill inte ha ett bröllop där folk tvingas skrika för att överrösta musiken (som Daniel kommer att sköta och självklart höja till en volym som får folk att baxna) och som för övrigt gör en helt asocial och trött i huvudet. Det är ju alldeles för jobbig och hetsig musik. HUR FÅR JAG HONOM ATT FÖRSTÅ DET?

Någon som känner honom, som tror att det ens är möjligt :(

Kommentarer
Postat av: ija

Hihi... Carlton *fnissar*

Jag kan supa till lite och dansa till både det ena och det andra ;)

Klart ni ska köra 50/50! Men ni ska väl ha en sådan där smörlåt som ni dansar först till väl, typ Valrossen (White Barry) "Can´t get enough of your love baby" ;) Eller hans mindre smöriga "You´re my first, my last, my everything" :)

Coolt...

2007-02-22 @ 16:56:44
Postat av: Anja

hehehehe sjääälvklart blir det valrossmör istället för brudvals *asg*

Har du inte sett honom göra sin Carltonimitation. Du måste säga till honom om det nån gång. Det är såååååå fruktansvärt. ;)

2007-02-22 @ 23:02:01
Postat av: Åsa (MrsNyberg2B)

Carlton!!! *ASG* Men han dansar iaf - här är det mer lyktstolpe! Så vi kör på lite av allt! Annars läste jag på BT om önskelåtar från gästerna, och så spelar man dem, kanske kan vara något?

2007-03-10 @ 18:19:40
Postat av: Stajna

Jag kan se honom framför mig... Hi hi hi.
Jag är ju för band av något slag det har jag sagt innan. Finns ett band som heter "Micke extra allt" som Maria o Niklas hade på sitt bröllop. ALLA o jag menar ALLA dansade hela tiden tills de slutade, men det berodde kanske på folket. Vet inte alls vad de kostar dock. Nja, lite svårt är det väl att dansa till Ds musik, men det ska nog gå det med. Om inte annat så dansar kanske Moit då? :D

2007-08-21 @ 09:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback