Beslutsångest

är precis vad jag har nu!!!

Klänningen, ni vet, DRÖMKLÄNNINGEN, den som jag hade gett upp om för att den kostade 11.000 kr, vilket är på tok för mkt för en brudklänning, hur vacker den än är, är nu prissänkt till 5.500 kr, dvs till och med lägre än vad jag har satt på min budget.

Men nu är ju grejen den att jag är några storlekar större än jag planerar vara på mitt bröllop och jag har ju i ärlighetens namn inte en susning om hur mycket jag kommer att hinna gå ner, eller hur stort midjemått jag kommer att ha!

Så hur gör man???

Jag har idag strl 44-46 och vill gå ner till 38-40 som jag brukade ha. Dock upplever jag att storlekarna har blivit mindre (ja alltså, det ÄR faktiskt sant ;o) och jag kan ju inte vara säker på att lyckas gå ner så mycket.

Frågan är alltså, ska jag beställa klänningen i strl 42, vilket jag ABSOLUT måste och ska gå ner till (annars gifter jag mig inte) och sedan gå och låta sy in den ifall den är för stor när det börjar närma sig bröllopsdagen?

Jag vill verkligen ha denna klänning, men 5.500 kr är mycket pengar (även om det är min mamma som ska betala).

Jag tror att jag ska maila stället som säljer den och fråga vilka mått den är, alltså midjemått och bystmått osv i olika storlekar och fråga om just denna klänning är förhållandevis stor eller liten i sina storleksangivelser, det är ju så olika.

Usch så kluven jag känner mig... En del av mig vill få brudklänningen uppsydd precis som jag vill ha den, men en annan del av mig vill ha JUST DENNA KLÄNNING. Så vad gör man???

Alla åsikter är mer än välkomna! Lägger in en liten miniatyrbild på klänningen trots att den finns längre ner i bloggen. (Observera att det som är rum-pink på den klänningen, ska vara vitt, precis som på den stora bilden).

Natti natti

Anja

Överdelen i närbild     

Kommentarer
Postat av: Nilla

Anja min vän nu är du ute och cyklar, tycker jag iallefall*ler*
Ett bröllop ska vara underbart att planera och se fram emot och om du köper en klänning nu så blir du ju tvingad att banta och det kan ställa till trubbel när man har så jobbiga måsten.
Sedan så har du ju absolut ingen aning om hur du ser ut i kroppen efter en bantning ner till din målvikt. Din drömklänning kanske inte alls gör sig kanon på dig utan en helt annan modell kanske blir kanon på dig då.
Och det finns så otroligt många klänningar som är sååå underbara och liknar varandra även om det skiljer i modell.
Jag hade en dröm om en klänning när jag gifte mig, och när jag sedan var och provade ut så insåg jag med hjälp av personalen att detta inte var min modell även om det var toppen på...så fanns det en annan som gjorde sig ännu bättre på mig.

Du har tid att få fram din klänning så ila inte iväg nu är min åsikt.
kram!

Postat av: Susanne Zeidan

Hallå där!
Har minsann läst en del på din andra blogg och nu hittade jag hit!
All lycka och grattis till förlovning, jag har inte heller hunnit gratulera dig till din examen!
Hoppas att du har det bra!
KRAM Susanne

2007-01-24 @ 11:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback