Borgen där festen ska äga rum

Borgen där festen ska äga rum


Den här bilden gör inte borgen rättvisa alls, men här ska vi ha vår bröllopsfest. I Lilla festsalen som rymmer 150 gäster med flera meter till tak. Så vackert! Den ligger på andra våningen, de avlånga höga fönstren och de små fyrkantiga. det är biten längst till höger. Alltså hela högersidan av borgen, så man ser ut över parken och domkyrkan.

Blir nog fint! Maten från matsalarna där nere är ju så fantastiskt god att bara det kan få mig att längta ännu mer efter bröllopet, haha...

Tyvärr hittar jag inga ljusa, bra, stora bilder innifrån festsalen, så ni får hålla till godo med små pluttiga bilder. Det kommer kosta EN HEL DEL. Men å andra sidan så är maten fantastisk och otroligt nog prisvärd. Sedan slipper man tänka på dukning, förberedning, utsmyckning och städning, man har personal i åtta timmar och allt flyter utan att man själv behöver tänka på det. Jag vill kunna slappna av på min bröllopsfest!

Vi har bestämt oss för buffé tror vi. En helt fantastisk buffé med diverse läckerheter istället för trerätters. Jag tycker personligen att det är så underbart när man får plocka och smaka på många olika saker. Föredrar det framför att få en måltid uppdukad framför mig faktiskt. Känns som att det blir lite mer uppsluppet också på nåt sätt. ;o)

Vickning vet vi inte alls ännu vad det blir, men något blir det ju. Vi kommer att vara med på festen hela kvällen istället för att vara traditionella och försvinna vid tolvslaget. Jag vill inte missa något av min stora dag. Den är ju min! (vår, haha)...

Vi kommer att åka hem efteråt, för att NÄSTA förmiddag ta in på hotell, sova, slappa, njuta, bada bubbelbad, äta underbart gott, mysa och gosa och sova läääänge nästa morgon. Fast inte så länge att vi missar frukostbuffén, mums.

Känns mycket bättre än att ta in på hotell på bröllopsnatten och gå miste om en mysig kväll, ensamma på hotell och samtidigt missa halva sin egen fest tycker jag. Man får ju faktiskt lov att bestämma hur man vill ha det när man ska gifta sig. Det ska ju vara perfekt för OSS. Så vissa traditioner kommer vi inte att bry oss om. Så det så, fniss...


                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback