Det är alltså verklighet...

165006-8

Vi ska gifta oss!!! Wow...

Den 19 juli 2008 blir jag fru G. Låter något overkligt men så är det! Just nu planerar jag hej vilt, storslaget och drömmande. Kanske blir vi tvungna att ändra massor och skära ner på allt möjligt, men än så länge är det så lång tid kvar att jag kan drömma mig bort och se framför mig ett underbart, vackert sommarbröllop och en storslagen middag i en pampig balsal med alla 90 gäster som vi hittills skrivit upp. En fest som varar hela natten och en bröllopsresa till Västindien.

Och jag... Jag är självklart smal, vältränad och solbränd, superfin i min underbara klänning som sitter perfekt och håret vackert uppsatt i härliga lockar baktill på huvudet med en pärltiara framför uppsättningen. Ringen, ja, den är i vitt guld och diamanter och är bara sååååå vacker.

Suck!!!

Men ack...

Vi är luspanka, måste spara massor och kommer troligen få ta banklån för att finansiera det hela. Det är det dock värt. Jag väger 23 kilo för mycket och har sedan den 1januari kämpat med dessa. Hittills har jag tappat 2 kilo och den här gången ska jag gå ner alla gamla graviditetskilon sedan jag väntade tvåan och trean.

Men som sagt, i min drömmar är allting perfekt och jag har faktiskt 1,5 år på mig. Om jag går ner 1,5 kg i månaden ända fram till bröllopsdagen så klarar jag ju det. Vad är problemet lixom. Hahahahaha... Har iallafall gjort allt för att minimera riskerna för mitt eviga jojo-bantande. Den här gången är det inget extremt uteslutande av socker eller fett eller andra underligheter, utan bara ett sunt tänkande att minska på fett och socker och röra mig mer. Det är vad som håller i längden.

Det kommer bli mycket viktsnack här inne, men även en massa babbel om klänningar, buketter, smycken, menyer, vett och etikett, traditioner, kyrkor, bröllopsresa och inbjudningskort osv osv osv i all oändlighet..

Säkert en urtråkig blogg för den som inte själv är i giftastankar. Men den här bloggen har jag egentligen bara för mig själv. För att kunna se tillbaka på alla mina tankar och se hur min smak och mina planer och förhoppningsvis min vikt förändras under dessa 18 månader som är kvar tills jag blir fru åt min man.

Undrar om någon ens kommer hitta hit... Det återstår att se!

kramar

Anja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback