Diamanter

Diamanter


Jag har kommit på hur jag ska få min ring som jag vill ha den och dessutom billigare. Det går att köpa briljantslipade diamanter av olika kvalitet på nätet. Även om jag väljer den godaste kvaliteten så kommer det bara att kosta högst 1500 kr för diamanterna.

Sedan har jag hittat en guldsmed som gör vackra ringar, och som är billig. Lämnar man in diamanterna till honom så sätter han dem i en vitguldsring precis så som jag vill ha det. (Se bilden längst upp på sidan).

Istället för att betala 11.000 för min ring, betalar jag kanske halva det priset. Det känns som ett kap!

Vi kan alltså dra ca 12 000 från budgeten nu. Gött!!!

Kommentarer
Postat av: Anna-Viktoria

Hej hej!
Var köper du diamanterna, från vilken/vilka sidor alltså... Letar lite nämligen =)

Postat av: Anja

Hej Anna-Viktoria. Jag hittade en sida som heter http://www.diamantia.com/shop/ och jag har förvisso inte en aning om vad diamanter kostar i vanliga fall, men jag ska ha pyttesmå briljantslipade diamanter i min vitguldsring och även de som är finast, vita utan infällningar eller vad det nu betecknas, är enligt min uppfattning inte speciellt dyra :)

Ta en titt!

Kul att du hittat min sida... :)

2007-01-30 @ 21:46:34
Postat av: Stajna

Hur vet man att det är äkta grejer man får? Vill inte se dig bli lurad...

2007-08-21 @ 09:35:34
Postat av: Frida

Hittade precis hit från google och är vansinnigt nyfiken på hur ringarna såg ut??? Ska fortsätta kika igenom bloggen, är så mycket att läsa så det kanske tar ett tag ^^

2008-10-24 @ 17:23:31
URL: http://www.minvigselring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback