Festlokal bokad

Ja, det är faktiskt sant och vet ni vad? Jag hade tur... Det var många datum i juli 2008 som redan var bokade, men vårt datum var än så länge ledigt. Det jag har gjort nu är att preliminärboka vårt datum i en vecka framöver för att hinna gå dit och titta. Ändrar jag mig sen så kostar det mig ingenting. Men sedan måste jag definitivboka festvåningen och om vi sedan av någon anledning ändrar oss så får vi betala 10% av hyran utav lokalerna.

Priset blev något förändrat dock, för just till bröllop så var man av någon anledning tvungen att boka hela festvåningen, inte bara den ena festsalen som vi hade tänkt. Så istället för 5.500 kr är vi nu uppe i 9.000. Daniel blev riktigt irriterad och ifrågasatte detta, men jag antar att det finns en anledning. Ska prata med kvinnan som sköter bokningarna och fråga varför.

Förutom att det kostar mer så är jag rätt nöjd med en sal till för i rummet där vi ska duka för mat blir det ingen golvyta kvar, så den andra salen är ju perfekt till dans och att ha musik i. Då kan man senare under kvällen, sitta och prata runt borden utan att behöva överrösta varandra. Jag vet hur Daniel är med musik och det är inte alls om uppskattar att sitta och skrika åt varandra när man ska kommunicera. De som vill ösa loss till hög musik kan alltså bege sig till andra rummet. Mellan dessa rum är salongen med baren i, så det känns rätt perfekt tycker jag.

Ska möta kvinnan för att titta på lokalen och få lite mer info, på måndag kl.14.30. Kan inte bärga mig, hihi... Åh vad kul det ska bli...

Ska börja prova lite smink av finare märken för att se vad jag vill ha för smink till bröllopet. Min mascara som länge varit slut nu, ska ersättas med en Diormascara. Så det så... Funderar mellan Diorshow unlimited eller Maximeyes. Ska fråga i butiken. Köpte lite nya rengöringsprodukter och en bra kräm häromdagen också och måste gå och sola och simma lite. Vill att kroppen ska bli fastare. Nu när jag går ner i vikt så känner jag ju hur jag blir lite slapp i hullet om man säger så ;o)

Ska klippa mig också för mitt hår ser ut som fasen med luggen på utväxt och uppsatt med klämmor jämt. Det måste finnas nåt bättre sätt så att jag kan se relativt normal ut.

Det skumma med min vikt är att jag inte har gått ner ett hekto enligt vågen. Men jag känner det i alla kläder, jag känner det i kroppen, min förlovningsring är nu en HEL storlek för stor.

Var inne och mätte ring och finger i en guldbutik igår och ringen är 17 men fingret är 16. Det skulle kosta 700 kr att förminska den. Bläää...

Som tur var, var Daniels syster Maria med mig, hon såg lite snyggt till att vi kunde backa ut ur butiken (jag har inga 700 kr att lägga just nu) och gå därifrån. Det blir att gå utan ring tills vi har pengar nån gång. När nu det kan tänkas bli.

Ikväll när jag var uppe i affären så satt där en kassörska som jag brukar prata rätt mycket med, hon är rolig, yngre än jag ;o) haha... och hon gick ut till mig och lyfte upp min arm för att titta på mig och sa -men shit, du måste ha gått ner massor sen jag såg dig sist.

Alltså det har jag nog inte (gått ner massor alltså, för enligt vågen så står det stilla) men jag ser definitivt mindre fet ut, även om jag inte kan fatta hur hon kunde se det genom min jacka! Nåja, det är roligt när någon faktiskt SER det. Nu blev jag ju peppad. Hade tänkt köpa något litet gott till kvällen men struntade i det tack vare henne. 

Jag måste leta upp min bikini så jag kan gå och simma. Jag längtar verkligen nu. Man kan ju gömma sig i en handduk ända tills man dyker i. Det jag fasar för är själva duschmomentet, men man kan göra det snabbt och hoppas på att få vara relativt ensam i duscharna. Det finns ju faktiskt andra som också är överviktiga. Jag är nog lite löjligare än många andra.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback