Kyrkodiskussioner

har vi haft idag och hur gärna jag än vill gifta mig i Hardeberga kyrka för den är så vansinnigt fin, så är det mer praktiskt att gifta sig mitt i stan. Kulturens kyrka kostar 3000 att hyra så den går bort. En helt onödig kostnad + att den är för liten.

Domkyrkan och Allhelgona är för stora och opersonliga (enligt mig), så kvar blir alltså Klosterkyrkan, som i mina ögon inte är tillnärmelsevis lika vacker som Hardeberga. Jag gillar vita kyrkor. Denna är röd. Men men... Det ÄR nära, det BLIR enklare för gästerna, det BLIR gångavstånd till festvåningen och den ÄR ju oxå fin, om än inte liiiika fin som min drömkyrka. Både Daniel och min väninna Jenny (toastmadame tillsammans med min ännu ovetande väninna Kristina, hehe) röstar på Klosterkyrkan och detta trots att jag vet att Hardeberga är Jennys all-time-favourite bland kyrkor.

Eftersom det kommer folk från utlandet, och från uppåt landet och många av våra vänner inte har bil pga att Lund inte är en bilstad, så efter många om och men kom vi fram till att vi kör på stadskyrkan. Jag ska ringa dit redan imorgon och se om man kan boka så här långt i förväg. Vore skönt att slippa tänka på det mer, för då ångrar jag mig säkert igen ;o)

Här kommer en bild... Säg gärna vad ni tycker.

Nu ska jag gå och lägga mig, är sååååå trött.

Kramar och natti natti/ Anja



Klosterkyrkan

                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback