Min mamma rockar fett

I onsdags tog jag socionomexamen (en liten parentes i min bröllopsblogg) och min mamma som var med på avslutningen i skolan sa till mig och Daniel när vi satt i bilen, att hon vill betala min brudklänning.

Wow... Det hade jag verkligen inte väntat mig! Dessutom ska hon fråga sin väninna som är en gudinna på att sy, som förr sydde brudklänningar och som jobbar på en teater och syr alla scenkläder, om hon vill sy min klänning.

Detta betyder att jag kommer att få den PRECIS som jag vill ha den... Nu kan jag sluta leta efter en klänning som är perfekt, för den finns ju ej, och istället försöka ta fram bilden jag har i mitt huvud, leta olika bilder som jag kan visa henne, så att hon kan få en förståelse för vad det är jag vill ha och sammanfoga det till en ljuvlig drömklänning.

Det är ju inte lönt att börja med den nu, men när jag gått ner 15 kilo till så kan man ju börja titta på hur den skulle kunna sitta på mig.

Jag har gått ner fyra kilo sedan den 4 januari och det känns som en bra början.

Sedan fick jag i examenspresent utav mina föräldrar och farföräldrar ett dygn på spa i Tylösand för två personer med en behandling för mig. Vi ska spara lite och lägga till en behandling till åt mig och en åt Daniel innan vi åker dit. Men det ska bli så underbart att få komma iväg och slappna av och njuta. Speciellt efter den här sista tuffa terminen i skolan.

Åhhhh så fin min klänning kommer att bli, hihi...

Kommentarer
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Jag hoppas att du stannar förbi på väg till Tylösand ;) *fniss*

Postat av: Stajna

Hur blebv det med att sy klänningen? Ska du köpa eller sy? Fan du har ju skrivit så mycket i denna bloggen att jag aldrig kommer hionna läsa allt...

2007-08-21 @ 09:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback