Nu är det dags

att ta tag i det här med vikten på allvar. Den 16:e januari ska jag börja på VV. Det känns så vansinnigt skönt att ha bestämt det.

Idag var jag på H&M och handlade kläder för ett presentkort som jag fick på julafton. Inte ett klädesplagg på hela H&M passade mig i strl 46. Deras kläder är ju inte gjorda för tjocka/breda personer. De har tydligen inte kvar B&B avdelningen. De kläder jag provade i strl var långa, men ändå smala, axelsömmarna satt närmre halsen än axeln för sjutton. Fruktansvärt. Vilken deppig kläddag!

Istället köpte jag en jättefin tunnare omlottkofta i antracitgrått och ett rött linne som båda är en storlek för smått, som morot. Räknar med att kunna ha det om åtminstone fem kilo. Det tar förhoppningsvis inte så många veckor. Längtar...

Känns faktiskt skönt att ha bestämt sig för att den här viktiminskningen får ta tid, för jag brukar ju snabbanta och då går man ju upp igen så fort man börjar äta som vanligt. Nu ska jag ändra mina vanor på ett sånt sätt att jag kan, vill och orkar bibehålla dem. Äta mindre portioner, minska på fett och socker här och där, röra på mig mer, äta oftare så att ämnesomsättningen hålls igång, ha en bra sammansättning av näringsämnena och dricka mycket vatten.

Förhoppningsvis har det den 19 juli 2008 resulterat i åtminstone 20 kilos viktnedgång. Då skulle jag vara jättenöjd. Isåfall hade jag vägt 65 kilo och det är bara nåt kilo mer än min idealvikt. Yippiiieee...

Viktsnack är väl inte så roligt men det känns ganska angeläget för mig att älta det och eftersom det är min blogg så tar jag mig friheten att skriva vad jag vill, hehe... Kolla nedan på före och efterbilderna. Tyvärr är de inte i den ordningen man skulle önska. Fetbilden är tyvärr efterbilden. Suck... Dvs efter de två sista barnen. (kolla på den bilden där jag är tjock, haha, syns det vilket bröst som är nyammat och vilket som är lite fullare ;o)

kramar

Anja

      

Kommentarer
Postat av: Anne

Du Anja, det kommer att gå hur jäkla bra som helst!! Du kommer vara 20 kilo lättare på bröllopet, det är jag helt säker på. Vi är ju fler som har tänkt att nu jä.....
Vi kan ju alltid kämpa ihop!!!
Stor Kram från en av dina BT vänner! :-)

2007-08-13 @ 12:45:06
Postat av: Anja

Ja nu jä..lar. Jag vill ju faktiskt inte se ut så här för alltid och bröllopet är ju faktiskt den allra bästa motivationen :)
Hojta om du vill börja gå och simma, för det har jag ju tänkt mig att göra nu när hösten har kommit! Ska absolut iallafall simma två dagar i veckan, ca 1 km). det SKA gå att fixa till den här förfallna kroppen ;)

2007-09-03 @ 23:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback