8 månader kvar

till den stora dagen och idag börjar en ny fas i mitt liv, matmässigt och förhoppningsvis viktmässigt. Jag och en vän, Maria, börjar imorgon tillsammans med GI rivstart. Vi gör det tillsammans med gi-viktkoll så att allt går rätt till och vad duktiga vi har varit på sistone då!!! Häromkvällen gick vi en sån megalång promenad i riktigt rask takt i 1 h och 40 minuter. Jag hade dunjacka på mig och var helt genomsvettig när vi kom hem. Det var så att tröjan satt fast överallt på mig, helt dyngsur :-) Men det är ju bara bra!!!

Så imorgon, min lediga dag, så ska jag till affären. Jag har enligt GI:s sida gjort en veckomeny och nu ska det inhandlas diverse saker som jag kan äta och följa det strikta två-veckorsshemat som man börjar med. Det värsta är att inte få ha socker i kaffet. Sötningsmedel går ju bara inte, urk, så jag kör svart kaffe i två veckor istället. Jag får ju inte äta några kolhydrater alls de första två veckorna, för att avgifta kroppen lite antar jag.

Så det är mycket kött, fisk, blomkål, grönsaker, räkor, svamp, broccoli, avocado, ost, mjölk, keso och annat sådant som gäller nu.

Imorgon ska jag äta 1577 kcal fördelade på 118 g proteiner 100 g fett, 19 gram fibrer vilket tydligen, haha, blir 12 nettokolhydrater. Jag har inte fattat hälften ännu men jag vet bara att jag aldrig har testat GI för jag har tyckt att det låtit vidrigt att inte få äta kolhydrater. (för jag hade den felaktiga uppfattningen att man ALDRIG fick göra det, ingen pasta, ingen potatis, inget ris, inget bröd etc... så jag var alltså okunnig och negativ ;-)

Nu när jag pluggat in hela GI-skolan så känner jag bara, JAPP, detta ska jag klara. Jag har satt målvikt 75 kg den 1mars och det blir skittufft det är jag medveten om men med tanke på att jag MÅSTE börja prova klänningar snart så har jag inte så mycket val än att klara detta eller hur!

Imorgon blir det långpromenad igen och på torsdag simning... Ska bli såååå skönt!!! Sedan går jag ju fram och tillbaka till jobbet som är på andra sidan stan, så ofta jag kan. Det blir en lång promenad!

Nu ska jag lägga mig för sömn är ju också viktigt om kroppen ska orka förbränna :-)

natti natti... 8 månader kvar alltså, och sisådär en 15-20 kg kvar att gå ner! Det SKA GÅ... Så det så! :-)


Kommentarer
Postat av: Anja

Tänkte bara berätta att det gick skitbra idag! Har ätit så gott och knappt hunnit äta så mycket som jag skulle ens!! :-) Åt äggröra och halloumi till frukost, räkor, guacamole, hårdkokta ägg och oliver till lunch, en massa stekta champinjoner och blomkål till middag, mellanmål lite nötter och tomat och så musslor och hårdkokt ägg till kvällsmat :-) Mumsigt värre... Så det här ska nog går bra. Finns ju hur många varianter som helst! Imorgon blir det nog grekisk sallad bland annat och någon riktigt god köttbit med gorgonzolasås och blomkål/broccolimos. Mumma... Ikväll har jag och Maria varit ute på en ganska lång promenad. Blev iallafall 40 minuter i rask takt (det var sååååå kallt så vi klarade inte mer) ;-) Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det slutbesiktning i radhuset. Det är helt klart! Whiiiiiii... :-)

2007-11-19 @ 23:45:14
Postat av: Nilla

heja heja ropar jag!!!!
klart du klarar det, du kan, du är bäst!
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback