BRÖLLOPSRESAN

kommer med all sannolikhet att gå till två utav Karibiens underbara öar. Vi kommer att dela upp resan mellan de två öar som vi har varit mest inne på hela tiden. Om det blir som jag tänker just nu så kommer vi att börja vår resa med 7 dagar på Barbados.

På Barbados har vi tänkt oss att utforska ön med bil några dagar. Vi vill bland annat prova på en hel mängd olika vita sandstränder, den ena vackrare än den andra, vi vill besöka kulturella landmärken, se naturfenomen som de häftiga grottorna i norr och vi vill även prova på att bada på Östra sidan där Atlantens vattten piskar in mot öns lite kargare landskap. En tripp till ett av sockerrörsplantagen på ön och självklart besöka ett av de många romdestillerierna och provsmaka lite rom är ju ett måste :-) 

Sedan vill vi såklart shoppa lite (det är ju skattefritt, hehe) uppleva huvudstaden Bridgetown och någon dag har vi tänkt oss ett litet äventyr som att snorkla i havet eller simma med sköldpaddor eller nåt. Annars vill vi mest bara slappa, upptäcka, äta gott, vi ska på fredagen se till att vi får uppleva Barbados friday fish fry där man tillagar allt som har med havets läckerheter att göra, bada, sola, dricka goda drinkar och såklart njuta av varandra... :-)

Detta är hotellet: Det här hotellet är inte alls lika fint som det vi ska bo på på StLucia, det är lite tråkigare, mindre romantiskt, lägre standard på rummen men här har vi ett enormt poollandskap med poolbar, vilket är rätt så trevligt och vi tänker ju inte befinna oss på hotellet speciellt mycket när vi befinner oss på Barbados.

image154

image155

image156

image158

image159

image160

image161

image162

image163

På St Lucia har vi tänkt oss att ha en mer relaxed semester, tror jag ;-) inte flänga runt lika mycket utan verkligen slappa. Där kommer vi bo på en resort som består av små cottages med egen terass med hängmatta och egen liten plunge-pool. Dock har vi även på St Lucia tänkt att upptäcka en del. Vi ska bland annat ta en av de guidade djungelturerna en dag, man vandrar i djungeln, badar i vattenfall osv och sedan är det ju ett måste att åka till the-drive-through-volcano. Vi ska även bekanta oss med huvudstaden Castries och dess marknad som ska vara en härlig upplevelse. Jag vill gärna besöka Marigot Bay där min barndoms favoritfilm Dr.Dolittle med Rex Harrington spelades in. Sedan vill jag även här på St.Lucia bada vid en mängd olika stränder och åka katamaran.

St Lucias stränder är ju inte kritvita som de på Barbados utan är antingen lite sandgula eller grå-svarta. Vattnet är dock helt klart och lika turkost som på Barbados.

Det ska bli roligt att få se två så olika öar. Barbados är ju lite kargare och med de vita stränderna medan St Lucia är en frodig djungelö. De majestätiska Pitons är så vackra och jag kan bara drömma om hur det är att se dem i verkligheten. :-)

Här kommer vi att bo:

image165

image166

image167

image168

image169

image170

image171

image174

image176

Alla stugor har sin egen utomhusdusch:

image173

och egen liten pool på verandan:

image177

som kan se lite olika ut:

image178

image179

Jag tror att jag kan vänja mig vid utsikten... Vad tror ni? :-) En av the Pitons... såååå vackra!

image180


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback