Långsamt

går det neråt... Då menar jag inte med humöret, iallafall inte mitt, utan jag menar vikten... Det går inte snabbt som jag hade hoppats, när man ändrar om sin kost såhär radikalt, men sedan har jag ju rört på mig så mycket mer att det kanske har blivit lite mer muskler i den här slappa kroppen ;-)

Vem vet!

0.7 kg neråt än så länge, sedan i måndags så jag får väl ändå vara nöjd. Mycket av det är vätska det vet jag, men ändå. Det kryper som sagt mycket långsamt neråt och bara det fortsätter göra det ända fram till den stora dagen så är jag skitnöjd...

Har ju införskaffat en våg som mäter vikt, muskelmassa, vätskeprocent, fettprocent och benmassa. Mycket intressant. Man får inte väga sig på den om man är gravid eller ammar så hur bra det är för kroppen att bli scannad i tid och otid det har jag ingen aning om men det är roligare att se alla förändringar än att bara se ifall man går ner i vikt. Står jag stilla så kan jag ju tex se ifall det är så att jag fått mer muskelmassa medan jag blivit av med fett. På det sättet slipper man ju eventuella dalar i sinnet för att man inte tycker att man minskar i vikt! :-)

Jag är faktiskt superpeppad nu. Det känns så skönt... Fjärde dagen helt utan kolhydratar. Jag hade lite huvudvärk igår eftermiddag men idag mår jag toppen!

Mitt mål är att väga 75 kg till den 1 mars. Det är -10 kg på tre månader och det ska gå. Det är inte ett omöjligt mål. Vid 75 kg är det ju dags att prova klänningar. Jag kan inte vänta längre än till mars. Juuuuu... :-)

image185

Kommentarer
Postat av: Nilla

ett minus är superbra, heja heja jag vet att du klarar detta!
kram

Postat av: Minna

Vad duktig du är Anja!
Du klarar de dä ynka 10kg till Mars det vet jag!
Vilken morot att få gå och prova klänningar sedan!

2007-11-22 @ 14:36:20
Postat av: Anja

Jaaa det är verkligen en morot. Tack för er pepping :-)

-1,2 i morse, hihi...

2007-11-23 @ 13:40:38
Postat av: Helena

Duktiga duktiga du! Här är en till som kämpar me kilona, fast jag har ännu mer att bli av med.
Stort lycka till, du kommer att vara jättefin på dagen D!

2007-11-28 @ 12:43:37
URL: http://pysselnenis.blogspot.com
Postat av: Fröken S

vilken cool våg, var köpte du den?

2008-04-12 @ 23:48:48
URL: http://www.mittsingelliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback