Ödets ironi

image140

Denna underbara kvist med vita, ljuvliga liljor köpte jag i onsdags. Doften är så otroligt stark och spred sig genast i hela lägenheten. Jag försökte ignorera det faktum att mina ögonvitor kliade och var röda och att näsan täpptes till. Jag uthärdade till idag, tre hela dygn, där hela kroppen kliade så att jag rivit sönder både ben och armar, men till slut, när 4 knoppar slagit ut och flera andra var på gång, fick jag ställa ut denna underbara kvist på balkongen, där den inte kommer att överleva för det är för kallt och jag har så dåligt samvete för de stackars blommorna.

Men vad värre är, JAG ÄR ALLERGISK MOT DE BLOMMOR JAG ABSOLUT VILLE HA I MIN BRUDBUKETT.

Är detta ödets ironi eller vad???

Till visningen av lägenheten ska jag köpa callor. Vad sjutton gör jag om jag reagerar på dem också??? De är ju också liljor!!! Då står jag plötsligt helt utan brudbukett. Hjälp!!!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Allergimedicin finns ju att köpa receptfritt på apoteket. Börja äta dem ett par tre dagar innan bröllopet så att du fått upp ett bra motstånd så borde det inte vara något större problem?
Kram

2007-09-24 @ 09:41:24
Postat av: Stajna

Eller välj en helt annan blomma... ;) Puss

2007-09-27 @ 08:02:06
Postat av: Anja

Jag har tänkt och tänkt och tänkt på blommor nu LÄNGE. Var inne i en blomsterbutik och köpte luktfria liljor, rosa men kände av dem lite grann ändå. Absolut inte som de vita superstarkt doftande liljorna men ändå, lite grann. Damen i affären sa att jag kunde testa att ta bort pollengrejorna (ståndare/pistiller???) men det gjorde jag aldrig. Kanske funkar det. Ska prova detta vid ett annat tillfälle... Har dock en liten idé om en annan bukett... Ska skriva ett inlägg om det :-)

2007-10-13 @ 08:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback