Bröllopsdofter

Nu har min parfrym från Vera Wang kommit... Såååå god, men jag vet inte riktigt om den är så sött och fräscht fruktig som jag vill ha det på bröllopet. Den är söt men den är nog lite tyngre i doften än jag är van vid, men den är jättegod och jag kommer självklart att använda den. Har den på just nu :-)

Har beställt två prover till från
www.ebay.co.uk som är en mycket bra sida om man vill hitta saker. :-)

Har beställt denna:
image548
Passande namn eller hur... Truly PINK ;-)

Sedan beställde jag denna:
image549
Viktor och Rolfs Flowerbomb...

Längtar bara tills de kommer nu och hoppas sååååå att jag har funnit min bröllopsparfym :-)
Håll tummarna...

Kommentarer
Postat av: Elvira

Jag har hittat min favortparfym genom tiderna, Chanel Chance Au Fraishe. Älskar den, den vanliga Chanel Chance har jag inte testat, men det ska jag göra.

2008-04-02 @ 10:43:49
Postat av: Helena

Hamnade på din sida av en slump. Förundras över att man kan, vill och orkar lägga så mycket energi på ett bröllop. För att inte tala om pengarna det kostar. Visst är det en underbar dag, som tyvärr försvinner lika fort som den började. Hur som helst. Lycka till och spara en slant så ni istället kan resa på bröllopsresa med alla era tre barn.
Hälsningar
Helena

ps Menar inget illa utan önskar er all lycka och glädje i framtiden!

2008-04-02 @ 11:39:21
Postat av: Anja

Elvira
jag luktade faktiskt på den igår. Vidrig enligt mig... haha. Den vanliga alltså, den du inte hade provat.

Helena
Oj men det är väldigt många som är precis som jag. jag är långt ifrån värst. Jag älskar att planera. :-) Hur mycket det kostar är inte grejen, det är hela upplevelsen. Oavsett om det är över på en dag så har vi fått uppleva det, TILLSAMMANS med alla vi älskar och bryr oss om och minnena stannar hos oss alltid. Vi firar vår kärlek med alla nära och kära. Helt underbart och det går inte spara på krutet. Allt ska vara så perfekt som det går. Shit det här är så roligt att jag funderar på att helt byta karriär och göra det åt andra sen :-)

vad gäller resan så ska vi komma iväg på en resa, dock ej med barnen då det är vår bröllopsresa och vi faktiskt aldrig, inte en enda gång under alla år tillsammans har rest någonstans på tu man hand. Det är på tiden nu. vart vi hamnar spelar egentligen ingen roll. Det är bröllopsfesten och allt runt omkring som är det viktiga, alla små underbara ljuvliga detaljer.

Vi är alla olika och lägger vikt vid olika saker. För mig är detta a-once-in-a-lifetime-thing där jag får stå brud med allt som hör till. Då tänker jag inte skära ner på nånting :-)

Tack för dina lyckönskningar :-) förstår att du inte menar illa ohc att det finns en del som tycker det är konstigt att lägga så mkt pengar på en enda dag.

visst ÄR det galet, men ack så underbart! :-)

2008-04-03 @ 13:17:15
Postat av: Isa

Jag tycker att det är häärligt med all flärd och planerings"galenskap" inför bröllopet! Som du skriver Anja, det är en gång i livet, och har man råd, tid och ork att lägga ned massor av tid och pengar på det så ska man självklart göra det! Jag fattar inte hur du orkar och hinner me det är en annan femma! ;-)

Stor kram!
/Isa

Postat av: josefin

Hej! Har läst din blogg ett tag nu, spännande att det börjar närma sig! Jag har ett bra tips på "lek". Det gjorde vi på mitt bröllop. Efter själva ceremonin, när alla skulle dricka bubbel och mingla före middagen, hade vi en liten bordsplacerings/lära känna varandra-lek. Det här är bra om det är många som inte känner varandra. Det satt en tavla med en lapp för varje gäst. Varje gäst tog sin lapp med sitt eget namn på. På baksidan stod en lite ledtråd om deras bordsgranne. Tex: "Han har spenderat en sommar i afrika och gillar att göra illa sig". Alltså något roligt/och eller intressant om den som man ska sitta bredvid. Så fick alla försöka hitta sin bordsgranne under minglet.
PERFEKT sätt att få folk som inte känner varandra att gå runt och mingla, småprata etc. Plus att då har de några givna samtalsämnen att börja med när de ska sitta och äta tillsammans en hel kväll.
Vi fick många uppskattande kommentarer efteråt om just "hitta bordsgrannen"-leken.

2008-04-05 @ 17:57:32
Postat av: Anonym

Tack för tipset om leken. Det låter riktigt kul :-)

Måste ju berätta att parfymerna var en besvikelse, båda två. Viktor o Rolfs luktade precis som en av Escadas parfymer som jag inte är speciellt förtjust i, och Vera Wangs var förvisso god, luktade mkt liljekonvalj, men den var inte alls JAG. Trist...

Men vera Wangs Princess som jag fick för några veckor sen, den växer... är sååååå god!!! :-)

2008-04-10 @ 22:11:38
Postat av: Anja

Det senaste inlägget var alltså postat utav mig ;-)

2008-04-14 @ 00:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback