Bomullsbröllop

Nästa sommar reser vi MED barnen. Efter många timmars sökande på nätet känner mig mig ganska säker på att jag inte vill till Kanarieöarna, vilket vi egentligen hade tänkt, utan istället lutar det åt Mallorca. Alcudia verkar vara en bra plats att åka till när man ska på familjesemester. Fantastisk, lång, vit strand, långgrund med turkost, klart vatten, mysig stad med helt underbara gränder och gator. Äh på nåt vis känns det bara "mysigare" och genuinare än Kanarieöarna, men det är säkert en massa fördomar.

Jag har hängt på massor av forum och sökt halva nätet runt och måste erkänna att många älskar Kanarieöarna, men lika många avskyr och dömer ut resmålet totalt, då särkilt maten, som är VIKTIG tycker vi. Mallorca däremot har jag inte hittat mycket negativt om, utan övervägande positiva omdömen. Där är stränderna dessutom mycket finare tycker jag.

Jag vill inte åka mitt sommaren till Medelhavet, det är för varmt. Så det får bli maj eller september. Fördelen med maj är att det då är otroligt grönt, blommande och vackert medan det i september är ganska "uppbränt". Kan tänka mig att det är trevligare att komma INNAN turistsäsongen än efter dessutom.

Fördelen med att åka i september är att man hinner samla ihop mer pengar + att man får gå och längta hela sommaren.

Vi får väl se vad det blir :o)

Här kommer några bilder från Mallorca. Vi kommer såklart att passa på att fira vår bomullsdag där, även om vi inte är där på själva datumet. (för visst är det "bomull" man firar den första bröllopsdagen?)






























Kommentarer
Postat av: Indra

En annan fördel med hösten är att havet är varmt då, på våren är havet kallt.

2008-08-09 @ 20:38:59
Postat av: Anja

Tack Indra

Det hade jag inte en tanke på. Havet får ju gärna vara varmt :-) Då lutar det nog åt hösten trots allt. Slutet av augusti/början av september kanske :-) Jag vill egentligen hellre gå och längta hela sommaren än att åka i maj och inte ha något att se fram emot resten av sommaren :-D



Tur du skrev detta inlägg :-)

2008-08-09 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback