Bröllopsresan, fortsättning följer...

Haha nu har jag ändrat mig så många gånger att ni alla säkert bara suckar och tänker, jaja... Men vet ni vad!!!??? Jag tror mig vara ganska säker nu. Så pass säker att jag faktiskt funderar på om man ska boka hotellet redan nu.

Det hotell jag har valt är en relativt litet all-inclusive-resort på västkusten, i staden Holetown, med 68 rum och sviter. Holetown är en stad jag har kikat mycket på, som verkar ha sådär lagom av allting. Inte fullt så turistig och ösig som St Lawrences Gap utan mer i vår smak med stort utbud av restauranger, en del nattliv, en lagom dos tax-free shopping och dessutom närhet till många andra sevärdheter vi vill hinna med.

Den resort jag talar om heter Mango Bay (t.om namnet är lockande inte sant :-) ) och ligger i en liten bukt, med vit sand, turkost vatten, lugnt vatten (västkusten har de lugnaste vattnen) och palmer som sådär affishliknande hänger ut över den vita sandremsan. Jag gillar inte alls de där vidsträckta, breda stränderna som sydkusten erbjuder, där de stora hotellkomplexen ligger.

Jag har lusläst varenda review på tripadvisor och på andra ställen oxå och även läst en hel del i olika forum, både vad gäster säger och vad bajanerna säger och denna resort verkar ha allt... den är personlig, charmig, mysig, har underbar mat och ALLT, då menar jag ALLT, ingår i priset.

I hotellet all inclusive-paket ingår nämligen inte bara mat, dvs frukost, lunch (trerätters), middag (fyrarätters) och afternoon-tea och ALLA drycker dygnet runt, utan även vattensporter så som waterskiing, snorkling, katamaranturer, båt med glasgolvs-tur och en hel del andra vattenaktiviteter som jag har glömt OCH ännu bättre en dags utflykt med buss till Bridgetown, Barbados huvudstad så att man slipper hyra bil för att åka dit eller betala för buss/taxi. Man får även transport på fredagskvällarna till Oistins fish-frie, som vi ABSOLUT vill uppleva. Som en stor matmarknad med mängder av stånd där man tillagar/grillar/friterar alla havets läckerheter. Det är något som alla som åker till Barbados måste uppleva.

Så jag tror ärligt talat att även om vi äter på andra restauranger vissa dagar osv, så kommer vi att tjäna en hel del på att åka all inclusive.

Hotellet har dessutom fina rum, underbara omgivningar och ett helt underbart poolområde i en oas av grönska...

Gissa om jag längtar... I början av november är det tänkt att bära av och som det ser ut nu så blir det 10-12 dagar och ENBART Barbados. Jag har helt skippat tanken på St Lucia. Faktiskt! Känner mig helt tillfreds med tanken på att det blir Barbados och efter allt jag har läst på senare tid om kriminalitet och trygghet på de olika öarna så verkar Barbados vara en av de få öar där man faktiskt kan gå omkring och känna sig trygg. Det är viktigt...

Lite bilder kommer såklart här, Mango Bay Resort ladies and gentlemen: :-)

image287

image319

image288

image289

image290

image291

image293

image296



image300

image301

image304

image305

image306

image310

image311

image307

image309

Rummen:

Standardrum
image313

Superiorrum
image315

Deluxerum
image316

Oceanviewrum
image317

Penthouse with penthouselivingroom
image297

image318

Lite bilder från Holetown, staden som hotellet ligger i:

1st street Holetown:
image320

Butiker precis intill hotellet:
image321

Karta över Holetown:
image322

Kommentarer
Postat av: evelina

tack för din kommentar!

vad kul att du med ska gifta dig, ska läsa din blogg lite mer noggrant nu =) grattis förresten!

ser ut som ett mycket trevligt resmål för övrigt!

Postat av: Jenny

Där hade man nog kunnat stå ut med att bo...

2008-02-07 @ 10:17:38
URL: http://jennysbebis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ser jättehärligt ut! Önskar att man fick göra en sån resa någon gång! Vi tar oss "bara" till Spanien på vår bröllopsresa, men det är jag glad för ändå eftersom vi inte hade tänkt åka på nån. Men nu får vi resan i present av min pappa med familj, så det är bara att tacka och ta emot. :-)

2008-02-07 @ 10:47:13
URL: http://blogg.gamman.se/Nienna/
Postat av: Ella

Får man fråga vad en sån resa går på? Blir så sugen....

2008-02-07 @ 11:23:09
Postat av: Anja

Ella

Hotellvistelsen inkl flyg för oss båda kommer att landa på ungefär 47.000 kr, sedan tillkommer ju fickpengar, men eftersom det är all inclusive så tror jag att man kan skära ner rätt så bra på fickpengarna. Tar dom slut så har man ju lixom mat iallafall (allt ingår ju på själva resorten) :-)

Vi ska hyra bil i tre dagar oxå, vilket kommer att gå på ungefär 235 dollar. Inte så farligt tycker jag. Blir ganska exakt 1.500 kr. Då ingår bensin och försäkring och allt sånt, så det är helt ok :-)

Det kommer verkligen bli en dyr resa men man gör bara EN sån resa i livet troligtvis (om man inte skiter pengar förstås ;-)

Johanna

Jag skulle mer än gärna åka på bröllopsresa till Spanien. I ärlighetens namn så var jag nyligen tveksam på vår svindyra resa och funderade på att istället åka till Italien/Sicilien :-)

Det är så otroligt mkt pengar! Men nu har jag intalat mig själv att det är värt det så nu vågar jag inte tänka något annat, haha...

Jenny

Japp, Barbados har otroligt gott rykte vad gäller allt och i alla de forum jag läst nu så är det verkligen den mest uppskattade ön i hela karibien (vad jag har förstått på dem som skrivit). Det är just befolkningen på ön som folk pratar om, att det är stor skillnad i vänlighet, hjälpsamhet, omtanke coh stämning jämfört m de andra öarna. Lägre kriminalitet än de andra öarna osv osv...

Längtar... Hur gick det på UL:et idag!!!??? Har du varit där ännu... :-)

2008-02-07 @ 12:38:27
Postat av: Ija

Mm... nice...

Sicilien är ett av mina drömresmål faktiskt... Venedig(Italien) också! Vad vi har lika smak :) Dina ringar gillar jag ju också. Sen blev jag dock unconventional bride på Facebook-test så OM jag gifter mig blir det kanske t o m utan familjen runt mig och en orange klänning, så där är vi mkt olika, haha...

Kram!

2008-02-07 @ 21:41:24
Postat av: Jill

Anja, det är evigheter sedan jag kollade in här men ser nu att jag har varit just där. Här där hotellet ligger. ja,vi var ju runt hela ön men just där var vi en dag. Bodde ju nere på södra delen själva. Hela ön är obeskrivligt vacker, lung och ja ..halt uuunderbar. Kan inte beskriva med ord. Så jag tror, att oavsett vart ni hamnar på ön så kommer ni att få det underbart. Det är inga avstånd att tala om, lätt att ta sig runt så ni kommer att uppleva det bästa och mesta :-)
Längtar sannerligen tillbaka....

kram

2008-02-24 @ 13:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback