Dekorationer vid borden

Jag funderar mycket på hur borden ska se ut. Vi ska ju ha 11 runda bord, med 8 personer vid varje. Det kommer vara vita linnedukar, vita linneservetter och vackert porslin... En trearmade silverkandelaber på varje bord och så har jag tänkt mig en vattenfylld glascylinder (eller kanske inte rund utan fyrkantig, jag vet inte) med ceriserosa gerbera som flyter, eventuellt med några brudorkidéer också och sedan lite utströdda "diamanter" på linneduken runt cylindern.

Detta är skitsvårt... Det ska vara stilrent men samtidigt så vill man ju att det ska se riktigt dekorerat ut!

Några vackra bilder som jag hittat!

image428

image429  

Den här bilden tilltalar mig! Om ni tänker er dessa två glasskålar (kan man säga cylindrar när de är fyrkantiga ;-) och så tänk er ceriserosa gerbera i den mittersta och sedan flytljus och vit brudorkidée i den yttre. Det hade nog blivit fint... Fast jag tror jag ska köra på cylindrar eftersom borden är runda!
    image430

Något liknande har jag tänkt mig som placeringskort...
image431

image432

Sådana här kristaller i rosa och genomskinligt tänker jag ha som dekoration på de vita linnedukarna
image433    image434

image435

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillade gerberan i lilla genomskinliga vasen, de genomskinliga diamanterna och bild nr 2 uppifrån m fyrkantig vas och blomma.

2008-02-27 @ 22:44:37
Postat av: Kristina

Det där med dukningen är svårt tycker jag. Jag vill at det ska vara stilrent och snyggt och enkelt:)

Postat av: Anja

Ja, jag gillar oxå gerberan i lilla vasen, funderar på om jag ska ha placeringskorten på en sådan. Jag har ju ceriserosa gerbera som genomgående blomma i hela bröllopet. Har tänkt mig något liknande den 2:a bilden och ha två cylindrar med vatten, och ha flytande ljus i den yttre och så ceriserosa gerbera i den i mitten :-)

2008-02-28 @ 16:43:21
Postat av: Anja

Fina kristaller. Var har du köpt dom?

2008-03-02 @ 22:02:24
Postat av: Hej

www.wedshop.se

heter sidan där jag hittat kristallerna :-)

2008-03-03 @ 01:31:56
Postat av: Ida Trollenmyr

Hej Superfin blogg du har! Jag har väldigt lika smak som du har, har köpt lilly klänning nr 3006.
Jag undarar hur många diamanter du köpt, hur mycket behöver man? 100st i varje är ju inte så mycket, egentligen..
Mvh Ida

2008-03-04 @ 19:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback