En stor dag imorgon

Imorgon lördag 16 februari är en avgörande dag i bröllopsplaneringen. Det är då jag och min ena toastmistress åker 16,5 mil för att jag ska prova ut en brudklänning.

Jag är pendlar mellan att känna mig förväntasfull och pirrig för att sedan känna mig nedslagen och nojja över ifall någon enda klänning kan sitta fint på min kropp. Dessa förbaskade lovehandles som går HELA vägen runt på mig och den förbaskade magen vars magmuskler fastnat i ett konstant graviditetsläge. Kommer ens en stålskenskorsett att kunna hålla det på plats. Jag vet inte om jag kan tro det förrän jag ser det!

Håll tummarna att jag kommer hem på lördag, LYCKLIG över att ha hittat exakt rätt, en klänning som är FIN på mig och att jag känner mig helt nöjd med mitt val. Håll tummarna stenhårt!

Jag kommer att lägga in bilder på lördag kväll :-)

Detta är de klänningar som jag skulle vilja prova. Det kommer ju inte att bli alla, för alla finns inte på lager. Men jag vill bara visa dem ändå :-)

image357

image360

image362

image364

image365

image367

image369

image370

image372

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul med bröllop, hoppas du hittar en fin klänning :-)

Postat av: Isabell

Guuuud vad fina!!! Hmmm...skottåt i år...man kanske skulle fria så man får vara sådär vacker en gång i livet!? :-)

Hoppas att du hittar den perfekta klänningen!

Kram
Isa

2008-02-15 @ 06:53:15
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Nina L

hojta till om du vill ha tips på butiker i GBG :-)
Stenkoll på dem då jag sprang runt som en galning innan jag hittade min.

Tips är att var här redan vid 10 så du slipper trängas allt för mycket.
Börja med de stora som Ramonas, Rehmans eller Tonys där det ofta är mest folk.

Lycka till!

2008-02-15 @ 07:50:38
URL: http://ninal.blogg.se/brollop/
Postat av: Susanne

Hallå Anja, nu har jag äntligen hittat tillbaka till din bröllopsblogg. Jag har letat efter den ett tag och nu har jag ju lite mer tid att sitta framför datorn.
Måste säga att den sista klänningen var hänförande vacker...för att inte tala om att jag skulle tro att den är " tappa- andan - vacker" på dig!

Hälsningar Susanne ( AFF )

2008-02-15 @ 07:57:13
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Anja

TAck allihop :-)

Nina, hmmm GBG är nog lite långt ifrån men eftersom jag bor i Lund så har jag Malmö och Köpenhamn runt hörnet + den megastora bröllopsbutiken i Vinslöv. Fast själv ska jag åka 16 mil till butiken i Blekinge www.dreambride.se :-) Har fått sånt fantastiskt bemötande av denna tjej. har mailat henne med frågor i över ett år nu så det var givet att det skulle bli hos henne på nåt vis. dessutom säljer hon exakt den korsetten jag vill ha och det har jag inte hittat någon annan som gör :-) Men om jag har vägarna förbi GBG så lovar jag att förhöra dig om era brudbutiker :-)

Susanne
Ja vet du, just den modellen är ju perfekt om man är modell större och det är faktiskt den jag dreglade över i ett blogginlägg här för många månader sen... Ska se om jag hittar den länken! :-)

2008-02-15 @ 10:57:50
Postat av: Anja

http://anjasbrollops.blogg.se/270107193014_lite_ledsen.html

Här är den ena... detta är bilder som tjejen från dreambride mailade mig. :-)

2008-02-15 @ 10:59:49
Postat av: Anja

http://anjasbrollops.blogg.se/080107011700_min_brudklnning_men_med_vissa_nd.html

En länk till, här visas den i rum-pink och vitt men jag vill ju isåfall ha den i helvitt. Tyvärr så är den utgående och hon har den (enl hemsidan) enbart kvar strl 38, INTE riktigt min storlek, men annars är den prissänkt från 11.000 till 4.500 så det vore helt fantastiskt underbart om det gick få tag i den (ifall den satt fint alltså) men den har hög midja coh döljer höfter och rumpa helt så det är en av modellerna som är högst på listan, likaså Lillyn, den översta :-) Den sitter oxå perfekt om man är bredhöftad, då den accentuerar midjan och sen går den ut, utan att smita åt.:-)

2008-02-15 @ 11:02:39
Postat av: Anja

Isabell

Klart du ska fria :-)

Mia

Tack, det är verkligen kul :-)

2008-02-15 @ 11:03:38
Postat av: Angelica

Jättefina klänningar Anja, och jag LOVAR att du kommer att hitta DIN klänning och att du kommer att känna dig jättefin.

2008-02-15 @ 11:09:34
URL: http://larsandangelicaswedding.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback