Ledsen

Igår pratade jag och M2B om det här med bröllopsresan. Jag självklart helt upphetsad, pratar så fort att jag nästan snubblar över mina egna ord, hämtar knappt andan, ville visa alla bilder på Mango Bay, visar honom att jag hittat det absolut billigaste stället att boka på, hittat billiga flygbiljetter osv, försöker få M2B att förstå att vi måste boka nu, detta hotellet är populärt och vi kan inte vänta...

M2B tittar på mig som att jag är lite tokig och säger att vi absolut inte kan boka nu. Vi vet ju inte alls hur mycket pengar vi kommer att ha till resan då vi önskar oss pengar i bröllopspresent och kanske max kan hinna spara ihop 10.000 själv tills dess (om ens det)...

Min dröm om Karibien rann långsamt ut i sanden.

Alla 100-tals timmar jag har suttit och letat och läst om Barbados, chattat i olika forum, läst 1000-tals olika reviews, gjort upp en rutt över hur vi ska utforska ön, vad vi ska se, vad vi bör uppleva, vilka stränder jag ville till, vilka sevärdheter, vilka restauranger som sägs vara bra, jag har mailat med barbadosexperter, personer som bor på Barbados. Jag har varit så grundlig så grundlig och ÄNTLIGEN hittat detta ställe, som är allt jag drömmer om och nu, nu blir det inte något utav det...

Jag vägrar ge upp, denna resa har jag drömt om så otroligt länge... En del av mig känner att jag skulle kunna skita i det stora bröllopet, gifta mig enkelt, bara jag och M2B och våra familjer och absolut närmsta vännerna, inget mer, ingen pompa, ingen ståt utan riktigt superenkelt och bara mysigt och sedan ta alla dessa bröllopspengar och ha råd med denna otroliga bröllopsresa.

Fy sjutton så besviken jag är :-( Var tvungen att vräka det ur mig...

Kommentarer
Postat av: Nina L

de kan vara lite sega i starten dessa kära m2b,
kämpa på.. du får locka med små detaljer & fina saker du lärt dej om ön. Bilder brukar göra susen hemma hos oss :-)

Lycka till!

Postat av: Anja

Jadu, jag önskar det hade hjälpt... Sambon har ju sett alla bilder men han är stenhård och så praktisk och ekonomisk så jag tror det är kört tyvärr... Han viker inte en tum när det kommer till ekonomiska grejor. Visst är det störigt ;-)

2008-02-09 @ 00:25:08
Postat av: Nina L

låter trist just då du drömer dej bort till vita stränder & turkosa hav men kan tänka mej att det är en klar fördel till vardags :-)

2008-02-10 @ 15:40:53
URL: http://ninal.blogg.se/brollop/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback