Besviken

Idag tog jag äntligen tag i ett projekt som får mig att ligga sömnlös, nämligen det här med underhållningen! Jag satt hela förmiddagen och lyssnade på band, främst coverband som är vana att spela på bröllop. Daniel var också hemma så jag lät honom lyssna och säga vad han tyckte. Ingen av oss är förtjusta i coverband men visst finns det bra sådana (även om jag nästan blir galen av att höra låtar i annat utförande än original).

Jag hittade ett band som var mycket bättre än alla andra band vi hört, mycket proffsigare och med en repertoar som vi båda tyckte var en bra blandning av bra låtar. Jag mailade dem och frågade om de var lediga den 19 juli och hur mycket det kostar!

Fick ett jättetrevligt och engagerat svar, men oj, de tar 17.700 kr. Jag hade satt en maxgräns på 13.000 kr så detta känns hemskt jobbigt. Nu måste jag sätta mig och börja leta igen. Jag gjorde en förfrågan till ett annat band också. Som jag tyckte lät ok, och som jag har hört mycket gott om, men eftersom det där andra bandet var sååååå bra, så blir man ändå lite knäckt...

Egentligen borde argumentet att jag ändrat mig från en ring för 13.000 till en ring för knappt 6.000 göra att vi skulle kunna ha det dyrare bandet, men det bär emot att lägga så mycket pengar för enbart ett band! Är jag löjlig?

Är det en ok summa för underhållning i två timmar?

De spelar två omgångar á 60 minuter med paus, där de står för pausmusiken från sin laptop. Denna musik kan man själv välja osv. De står för allt annat som ljus/belysning på dansgolv osv. Jag är mycket kluven till vad jag känner och tycker i detta. Jag vill bara få detta avklarat, få ett band bokat, ett band som jag känner mig nöjd med och som jag verkligen gillar.

Ska det vara såååå svårt att hitta!!!???

Kom hemskt gärna med tips! Vi vill ha ett band som låter jättebra, som har ett stort urval av låtar i alla genrer, som kan känna av stämningar och som verkligen kan hålla igång en fest och underhålla folk.

Suck... känner mig lite uppgiven faktiskt! Vi har exakt 100.000 avsatta till bröllopet. Resterande pengar har gått till möbler, vitvaror och gamla tråkiga skulder (som det är skönt att vara av med). Bara maten kommer gå på runt 40.000, tårtan på 6.000 och ringen på 6.000, det känns inte ok att bandet ska kosta nästan 20.000.

Eller???

Ge mig era tankar, haha...

Kommentarer
Postat av: GME76

Hej Anja!
Jag resonerade precis som du fast med summan 10 000:- (vi hade tänkt max 6-7000:-). Och så plötsligt en dag klickade det till i skallen på mig. Va fasen, jag o tjejkkompisarna har hur kul som helst med vin och en schlagerplatta i stereon. Vi behöver inte ett band för att dansa o röja. Så mitt svar är att nej, man måste verkligen inte betala nästan 20 000:- för 2 timmar. Köp en assnygg soffa istället :-D!!!!

2008-01-05 @ 20:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback