Brudskor

Om någon som följt denna blogg sedan början minns den sko jag ÄLSKADE då så kan jag upplysa om att jag fortfarande är galen i den :-)

För att friska upp era minnen kommer här en bild:
image268
Denna sko strök jag ju ur min lista pga att klacken är för hög... Den är nämligen hela 7,5 cm vilket får mig att skratta högt när jag tänker på att jag skulle gå uppför altargången i dem *asg* och att jag sedan (skratt skratt skratt) skulle DANSA i dem ;-)

Men när jag nu var inne på den underbara sidan
http://www.shoesforweddings.com/ igen för att titta, titta och dreggla så ser jag att denna sko även finns med en klack på 5 cm, vilket är precis vad jag har tänkt mig!

Jag var ju nu nästan säker på den här skon:
image269
men t.om den har ju en klack som är högre. Den är nämligen 5,5 cm. Så frågan är nu VILKEN ska jag välja???

Den övre är lite fräckare, den finns i en mängd olika utföranden, ja den finns t.om i PINK BROKADE, ja, det ÄR sant! ;-) Jag skulle kunna följa färgtemat med den skon, hehehe...

Medan den nedre är mer stilren och väldigt vacker. Jag blir såååå kluven av sånt här! Ge mig era åsikter nu är ni snälla :-)

Det här med storlekar är också svårt när man ska beställa, men här hittade jag en superbra sida där man kan konvertera skostorlekar så att jag nu tex vet att jag har skostorlek 0 i Mexico :-) Jag är ju mittemellan 37 och 38 och tydligen en strl 7 i USA-mått mätt. Det som är så bra med denna sidan är att man även får ett mått i centimeter så att man kan mäta foten. På det sättet blir man ännu säkrare. Min fot ska enligt denna sida vara 24,1 cm lång  :-) http://www.convertworld.com/sv/skostorlek/

Sedan kan ju skon ändå sitta helt fel eftersom man aldrig vet hur det är från modell till modell och skotillverkare till skotillverkare. Tyvärr...


Kommentarer
Postat av: N A K E N B L O G G E N

så mysigt att gifta sig :)

Postat av: Stajna

Om du alltid gillat den skon med mönster så tycker jag du ska ta den. Har du gillat den så länge så är det ju ganska troligt att du kommer fortsätta gilla den. Passar mönstret på skorna till ev mönster/dekorationer på klänningen?

Jag gillar verkligen den andra skon, men så vet du ju också att jag skulle välja pärlor till mitt bröllop o det vill ju inte du... :o)

Lycka till med ditt beslut.

Kram

2008-02-05 @ 18:14:58
Postat av: Anja

Mmmm jag har verkligen gillat den skon men jag tror ändå att jag kommer köra på den vita. Hade ju hunnit fästa mig vid den nu och den är så diskret vacker på nåt vis. Så det blir nog den :-)

Haha näää men det där m pärlor är ju inte för att jag inte tycker det är fint, för det är jättefint, men jag passar verkligen inte i det. Jag ser utklädd ut, haha... det är ju såååå inte min stil (som du säkert kan tänka dig) ;-)

2008-02-09 @ 00:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback