Dukning och dekorationer

Har legat vaken en bra stund i natt och tänkt på det här med dekorationer. Som jag tänker mig det nu, så ska vi ju ha 11 runda bord med 8 personer på varje bord.

Själva dukningen består ju av vita linnedukar och vita linneservetter. Servettringar hade jag egentligen själv tänkt tillverka utav silvertråd och rosa kristallpärlor, men det kommer jag varken orka eller ha råd till så jag tänker mig i mitten utav varje bord stora glascylindrar med vatten. I vattnet ska det flyta gerberablommor och tända vita flytljus (klot lixom).

Runt glascylinderna ska jag strö ceriserosa kristallpärlor eller om jag gör någon form utav girlang med metalltråd och pärlor som jag snurrar i lite oregelbundet mönster runt om cylindern. Det återstår att se :-)

Alla dekorationer kommer iallafall att gå i den mörkrosa gerberans tecken. Buketten har jag också lite planer med, bland annat vill jag ha kristaller i mitten på varje blomma, genomskinliga sådana, inte färgade alltså, runt skaftet vill jag också ha någon form utav dekoration med silvertråd och rosa kristaller.

Jag lägger in lite inspirationsbilder så att ni förstår på ett ungefär hur jag tänker :-) Bilden på buketten är ju inte gerbera utan callor och jag vill inte ha såna där cerisa trådar om buketten. Jag vill ha vitt sidenband runt hela skaftet tror jag, och så rosa kristaller och silvertråd utanpå detta. Jag tror det kan bli fint.

image251

image252

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback