Korsett

Jag ska beställa korsetten nu i veckan. Det lutar åt att det blir den här brudkorsetten från Vollers. För blygsamma 2.400 kr ska jag alltså se ca 15 cm smalare ut på min stora dag :-) De där satinsömmarna framtill ska jag inte ha för de hade troligtivs synts igenom klänningen. Som tur var gick det att välja bort dem. Frågan är hur skönt det kommer att kännas och hur mycket man kommer att kunna äta, sitta och röra sig, haha. Men det är det värt.

Vill man vara fin får man lida pin ;-)

image188

Det som gör mig lite osäker på denna korsett, trots att det är en bridalcorset, är att den är extra lång för att gå ner över magen och att den inte är låg i ryggen, som vissa brudkorsetter. Men å andra sidan så är den klänning jag vill ha ganska hög i ryggen. Den ser ju ut så här för er som inte minns. Vad tror ni, kommer klänningen att täcka korsetten? Klänningen går ju ända upp över skulderbladen, inte sjutton kan väl en brudkorsett vara gjord för att gå högre upp än så?

image190


image189


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback