Tårtan avbockad

Vi har nu lagt handpenning á 1000 kr på bröllopstårtan. Det var så amerikanskt så att gå på provsmakning, men inte alls så som på film, där man får färdiga tårtbitar. Vi fick en bricka med en massa olika tårtbottenbitar och en massa klickar med fyllningar och så satt man och tog små smakprover, mixade och matchade med dem tills man kände att man hade fått ihop en sjysst smakblandning.

Självklart fick vi tips och råd av bagerskan :-)

Daniel fick välja fyllningen och även om den var god så tvivlar jag lite på den. Troligvis kommer vi att ändra den :-)

Smakerna på bottnar och fyllning blir mörk chokladbotten, passionsfruktfyllning, vaniljstångsbotten med en eventuell ändring till hallonfyllning :-) som jag tyckte var fräschare i smaken och hade lite roligare färg. Passionsfruktfyllningen hade nämligen samma färg som vaniljbottnen och därför tror jag att det blir lite tråkigt att skära upp tårtan. Sedan är ju faktiskt rosa (hallonfyllningen) en av färgerna i vårt färgtema ;-)

Tårtans utseende tänker jag inte avslöja, men den kommer att bli sååååå otroligt fin :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback