En helt ny vändning...

tog vår bröllopsresa ikväll.

Imorgon ska vi boka den och den kommer att bära oss till Korsika, den vackraste ön i Medelhavet, där vi kommer att bo i staden Ile Rousse, på Hotellet Napoléon Bonaparte (Korsikanerna är mycket stolta över att Napoléon är från Korsika, uppenbarligen, han finns precis överallt där :-)) och jag är sååååå exalterad!

För många år sedan letade jag resor till Korsika för att jag hört så otroligt mycket om ön och nu bär det iväg. En vecka blir vi borta. Längre än så vill vi inte vara borta från barnen. Drömmen om Barbados känns ganska avlägsen. Visst är det underligt! Jag känner mig bara helnöjd att slippa en 13 timmars lång flygresa med mellanlandning i Amsterdam eller London och istället flyga sammanlagt ca 2,5 timme istället :o)

Hur låter detta:

Ile Rousse är ingen stor stad. Men det är ändå en stad. Genuin, idyllisk och oförstörd. I flera sekel har livet gått sin gilla gång här, utan att euro-tingeltangel-kedjorna har kunnat sätta klorna i gator och torg. Och det är väldigt skönt. För här finns ändå allt man behöver i form av stränder, barer, caféer, butiker och torghandel. Hotel Napoléon Bonaparte - det majestätiska hotellet som är ett av Ile Rousse mest kända landmärken sedan början på förra seklet. En minuts promenad till Place Paolis och palmträdskantade uteserveringar. Och två minuter till stranden. Så vad väntar du på?










 






Kommentarer
Postat av: Annika

Åh, det låter helt underbart!! Hoppas ni får en fin bröllopsresa!

/Annika

Postat av: Jenny

Det ser verkligen hur mysigt ut som helst! Har bara hört positivt om Korsika!



Hoppas att du har koll på läget inför lördag!?

Ha det så bra vännen!

Kram

2008-07-14 @ 13:19:59
URL: http://jennysbebis.blogg.se/
Postat av: Kristina- Novemberbröllop

Låter kanonbra ju, ser jättehärligt ut:) Kram

2008-07-15 @ 09:50:45
URL: http://thisis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback