Skatteverket och underbara kollegor

får en guldstjärna utav mig. IDAG, den 30 juli blev jag fru på riktigt, dvs jag är registerad som gift och med nytt efternamn, så nu är det bara att bege sig till polisen och fixa passet, vilket enligt folkbokföringsavdelningen på skatteverket ska ta max tio dagar att få.

YES!!

Idag blev jag superfirad på jobbet (och SÅÅÅ LURAD). En underbar tårta bakades ute i köket och jag blev ju såklart nyfiken och frågade vad anledningen var (trodde att någon fyllde år eller att vi skulle få besök eller nåt), men fick ett kryptiskt svar om att vi skulle fika med den i eftermiddag, du får väl se (typ). Detta gjorde mig ju ÄNNU mer nyfiken och jag frågade en kollega om någon fyllde år. Hon såg helskum ut, men jag fattade ju ÄNDÅ ingenting.

Blev istället lurad att en nyanställd person skulle komma på besök så vi satt i fikarummet och väntade och jag frågade när personen skulle komma. Då räcker min ena kollega fram ett paket och säger att jag ska få överräcka det till den nya personen vi väntade på. Jag kände mig något förbryllad och undrade varför JUST JAG skulle göra det *asg*.

De skrattade ganska gott åt mig ;-) Presenten var till MIG, ett underbart presentkort på thaimassage, åååhhh, vad kunde passa bättre nu när min nacke och axel är som de är. Perfekt!!!

Tack snälla ni, ni är för gulliga, jag blev verkligen superrörd över hur mycket ni har ansträngt er med både telegram och present och tårta (för att inte tala om allt ert tålamod med mitt bröllopsbabbel) :-) Ni är de bästa kollegor man kan ha!

MÅNGA MÅNGA KRAMAR TILL ER ALLIHOP


Kommentarer
Postat av: ija

Vad gulligt!

& vad roligt att du nu är fru "på riktigt" :)

2008-07-31 @ 13:12:24
Postat av: Jenny

Grr... det hade ju jag velat vara med på! Hoppas iaf att jag stod med på kortet!?

Postat av: Anja

Ija



ja visst är det. Fnissar varje gång jag svara i telefonen på jobb o ska säga hela mitt namn. Det känns skitskumt! ;-)



Jenny



Ja, jag hade oxå velat att du skulle vara med (och lilla Vanna, hihi) men jag kunde ju ej säga till dig för JAG hade ju ingen aning ;-). Men jag lämnar fullständig rapport när jag kommer o hälsar på er :-)



kramis



Anja

2008-08-01 @ 08:39:36
Postat av: Anja

Jenny



det stod inga namn på kortet :-) (var ju ett presentkort), stod bara att det var från alla :-)

2008-08-01 @ 08:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback