Checkar av ett par saker till

Ett par saker som jag har oroat mig lite över att jag inte har köpt ännu är nu avklarade.

Det ena (som jag verkligen hoppas slippa använda) ett stort bröllopsparaply, stort nog för oss båda, med ett underbart, romantiskt utseende och 1,25 m i diameter. IFALL det mot all förmodan ;-) skulle regna på vår dag.



Sedan ÄNTLIGEN, en gästbok, en sån där rolig, där folk TVINGAS skriva mer än "lycka till i framtiden, vad fina ni är" typ... ;-) Lite som en "mina vänner-bok" med frågor som måste besvaras och plats för foto av personerna.



och så sist men inte minst, något som jag verkligen vill ha och tycker är störtgulligt, billiga var dom oxå!
Pussklockor!! Kan bli riktigt skojigt!


Kommentarer
Postat av: ija

Jättekul grejer! :)



Jag kan förresten hjälpa med ngt till bröllopet, har ju semester nu, kommer hem från småland fredag och har inte Ed då i en vecka. Så vi kan väl höras om vad det skulle kunna vara för saker?



KRAM!



PS Din farbror har kommenterat klockslag på andra bloggen, gällande när bröllopet är, am/pm... DS



2008-07-01 @ 20:56:45
Postat av: Anja

Ija, vilken blogg!!!



Hmmm ska tänka ut nåt som du kan få hjälpa mig med, hihi...

2008-07-01 @ 23:32:57
Postat av: Susanna

bara älskar din blogg och era planer,

önskar jag kände dig personligen bara för att få komma och titta på er, ni kommer att vara så underbart vackra. Älskar bröllop.

Mina föräldrar är ju från Danmark och där bjuder traditionen att brudparet skall upp och stå på stolarna och pussas när gästerna "försiktigt" bankar med besticken på tallriken.



Vi var på bröllop med en skånsk brud och där fick vi lära oss att: handklapp=brudparet pussas på stolarna

fotstamp=brudparet ner på golvet för att pussas

finns nog en hel del traditioner kring detta, klockorna är iaf väldigt fina. Hoppas de blir flitigt använda.

kram

Postat av: Anja

Ija



du får hemskt gärna hjälpa till! Kanske jag kan få lämna över gästfavorsen till dig (cellofanplast, klippa bitar, lägga i innehåll, knyta ihop med silversnöre?). Vore det ok! Fattar inte riktigt hur jag ska hinna! Vore toppen... :-)



Susanna



Vad roligt att höra om andra traditioner :-) Har aldrig hört om det där m handklapp.



haha tänk att vi faktiskt inte känner varandra på "riktigt" fastän vi känt varandra så länge på nätet. Skumt det där. Ibland tycker man att man känner nätvänner precis lika väl som IRL vänner :-)

2008-07-08 @ 19:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback