Drömläpparna

Var på provmakeup idag och blev nöjd, sminket tog sig bra ut på foto även om jag först tyckte det såg för MYCKET ut på mig. Fotona är ju viktiga + att man i kyrkan nästan står på scen o då krävs lite mer målade ögon osv.

(på festen sen kan man ju tunna ut kajalen m en tops som man har i sin brudväska, hihi)

Så här vill jag ha läpparna, fast mer ljusrosa :-) Gillar ju inte traditionell, "mesig" brudmakeup utan sa till hon som sminkade mig att jag inte vill ha en mesig makeup med naturliga färger osv. Så vi ska köra på rosa färgtema. Dock fick vi inte till läpparna i rätt nyans. Hon skrev upp att mina läppar ska vara gammelrosa/rosametallic. Så jag hoppas att det blir så på den stora dagen.



Här är två foton från idag när jag varit och blivit sminkad. Det första är taget inomhus på en liten toalett på cafét intill. Det andra fotot är taget utomhus (jag kisar lite mot solen) och där har jag själv tagit på lite rosa läppglans för jag kände inte att den aprikosaktiga färgen som mina läppar har på första fotot här, är jag.

Snälla rösta!!! Vad tycker ni är snyggast?




Kommentarer
Postat av: josefin

Jättefin sminkning, det är inte alls för mycket!



Idag är det förresten min bröllopsdag :-) 2 år sedan vi gifte oss, just idag blir man ju nostalgisk och tittar i bröllopsalbumet extra mycket!



Kul att möhippan blev så bra, det där med filmen på Daniel lät ju väldigt fin! Förstår att du blev rörd!



Jag kommer vara bortrest när du gifter dig, ska bli spännande att se om du lagt in bilder och skrivit om bröllopet när jag är tillbaka!!



kram!

2008-06-17 @ 07:37:47
Postat av: ija

Tycker färgerna såg helt annorlunda ut på fotona, förmodligen pga riktigt solljus på ena osv. Men jag gillade den andra fotot bäst.

2008-06-17 @ 11:09:01
Postat av: Anna-Maria

Jag tycker som ija att kort nummer två är läpparna bäst.

Postat av: Anja

Åh vad glad jag blev nu... inne på bröllopstorget sa folk tvärtom och jag vill ju vekrligen inte ha något åt det röd/aprikosa hållet... vill ha ROSA

:-D



Färgerna ser så annorlunda ut för att inne så användes ju blixten men ute behövdes inte det.



Sen kommer jag ju vara brunare på stora dagen. Ska sätta igång och sola nu :-)

2008-06-17 @ 15:05:18
Postat av: Kristina

Jättefin sminkning. Tycker du ska ha det du vill ha på läpparna:)Kram

2008-06-17 @ 16:26:41
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jag tycker båda var fina. Men vill mest säga att det absolut itne är för mycket! Superfint!

2008-06-17 @ 16:27:18
Postat av: Maria

Jag tycker att den första är snyggare, den är lite varmare och det blev en annan lyster i hyn av den.

/Maria

2008-06-17 @ 18:56:33
Postat av: Lisa

Din sminkning var jättefin men tyckte du passade bäst med läpparna på nr. 2.. Har svårt för läppstift överhuvudtaget men det rosa var finast! krAM

2008-06-17 @ 20:45:11
URL: http://lisaochanders.blogg.se/
Postat av: Susanne

Gud så läckert!

Din ögon make up var skitsnygg och jag håller med dig, det rosa temat på läpparna blir snyggast!

Gammelrosa/ rosametallic är assnyggt på dig!

2008-06-17 @ 21:56:44
URL: http://sussus.spaces.live.com/
Postat av: Johanna

Absolut den första bilden! Så fin i sminkningen! Följer bloggen din, läs min vet ja...http://seluna.blogg.se/



Kraaaam

2008-06-17 @ 22:05:46
Postat av: Jill

Herre gud så snygg du kommer att vara dagen D! Oj oj oj... :-)

Så klart så ska du ha den färg på läpparna som du vill ha, sen får folk säga vad det vill!



Snyggt är det vilket som



kram

2008-06-18 @ 09:05:26
Postat av: Stajna

Hörde av en fotograf att man inte ska ha läppglans på fotona för det blir inte snyggt. Blir väl typ konstigt ljus i det. Kan man ju också se på det understa fotot, men inte på det översta. Har du läppglans på det översta?



Tycker du ser varmare ut i det aprikosa, men det rosa är mer du. (Nu menar jag inte att du är kall alltså. Ha ha ha.)



Du ser jättefin ut på båda korten!



Puss

2008-06-19 @ 00:03:21
Postat av: Anja

tack för alla kommentarer...



japp det aprikosa är oxå läppglans med penna målad under. Det är exakt samma sminkning så det är ju tyvärr missvisande m färgerna eftersom det ena fotot är taget inomhus MED blixt och det andra utomhus, UTAN blixt. Ser jätteblek ut i färgerna på det andra fotot medan jag ser jättevarm ut i färgerna på den första bilden. Helskumt...



Tagna med typ 2 minuters mellanrum så allt är exakt samma förutom att jag slängde på mitt eget läppglans när jag kom ut! ;-)



På utefotona kommer ju ingen blixt att användas så det borde inte se konstigt ut m läppglans. En duktig fotograf kan ju dessutom fixa såna saker i retuscheringen så det borde inte spela någon roll. Jag vill ha själva GLANSeffekten på läpparna, lixom att det "blänker" så jag vill inte gärna vara utan heller :-)



Läppstift är INTE min grej. Känner mig jätteobekväm i det tyvärr...

2008-06-19 @ 12:56:14
Postat av: Tina

Snart är det dags:) Jag gillade färgen på bild nr 1 bäst, tycker att den färgen passade dina egna färger bäst:) Kram Tina från AFF

2008-07-09 @ 19:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback