Herpes och håruppsättning

Idag skulle jag på provuppsättning och provmake-up. Självklart måste något hända eftersom jag har väntat på denna dagen så länge och sett fram emot den. Igår fick jag alltså TRE ENORMA herpesmunsår. Två på underläppen och ett på överläppen. Jag ser ut som om jag fått en fet käftsmäll eller gjort en totalt misslyckad collageninsprutning i läpparna. Urk...

Det gör såååå ont, jag kan knappt prata och än mindre äta, vilket i och för sig är positivt ;-) Inte fasen vill man visa sig ute heller för det känns som att alla stirrar.

Måste erkänna att det var evigheter sedan jag fick såna här stora, jobbiga munsår. Jag brukar ju få ungefär ett munsår per årstid och då brukar dom vara lindrigare.

Beror nog på stress och att jag brände mig i solen i lördags så att hela ansiktet var illande rött. Det gör mig faktiskt lite nöjd att dom kommer nu, för jag har ju fasat över att vakna på bröllopsdagen och känna hur det sticker och killar och ömmar i läppen. Låter löjligt men det är ett mardrömsscenario för mig! Usch...  Men visst känns det som att det inte borde hända nu, efter TRE stora utbrott samtidigt... Det borde vara min herpeskvot för ett helt år ungefär! ;-) (peppar peppar ta i trä)

Makeup blev det alltså ingenting med idag utan vi gjorde bara provuppsättningen. Än en gång måste jag säga hur nöjd jag är med mitt val utav frisörska. Hon är så otroligt lättsam och trevlig + att hon fattar exakt hur jag vill ha det och tycker att min frisyr är ett mycket bra val till min huvudform och mina örons placering *asg* ;-)

Hon gjorde en enklare variant av min uppsättning idag så att jag fick se på ett ungefär hur det kommer att se ut och jag är HELNÖJD. Det kommer bli toppen på den stora dagen. Jag tog inga foton så ni får vänta till den 19 juli...

Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Hej hoppas du får en bra dag idag :)

Postat av: Fröken Lycklig

skulle bara tipsa om att det ju finns såndär herpesmedicin som man tar i förebyggande syfte, om du nu vill vara HELT säker på att inte få några utslag till bröllopet ;) men salvan Anti är också helt ok.

2008-06-04 @ 22:52:37
URL: http://www.mittsingelliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback