Min underbara möhippa

Lördag 14 juni

Jag steg upp och duschade och sminkade mig och stack till jobbet. Ringde dit innan för jag blev lite sen, förhörde mig om upplägget för dagen o min kollega talade om hur hon hade tänkt sig dagen och jag släppte tanken om att mina vänner skulle kidnappa mig på jobbet. Jag kan säga att min kollega har varit OSCARSmaterial inför denna möhippa.

Allihopa har banne mig varit det!

Jag har t.om frågat rakt ut OM jag verkligen ska jobba på lördag (i torsdags frågade jag samma kollega om detta o spände ögonen i henne) och hon såg jätteundrande ut, på allvar, och sa -Vadå? och jag sa, -det är inte så att jag INTE ska jobba på lördag utan åka iväg på möhippa i stället och hon såg ännu mer frågande ut och nästan som att hon tyckte jag var lite knäpp, och sa -nä, alltså du är ju insatt för XX eftersom hon måste iväg så det hoppas jag verkligen inte.

Hahaha...

Iallafall så kom jag t jobbet, tittade mig jä..ligt noga omkring, såg INGEN utan gick in... direkt när jag kom in så såg jag en annan vikarie som INTE hade stått uppsatt i vår pärm och blev väldigt misstänksam o i det ögonblicket kom dom och tog mig, så jag hann inte tänka klart.

Sen bar det iväg... in i en bil (och jag vrålade om att jag banne mig hade en kasse packad hemma som jag tänkt ta med mig men som jag hade struntat i i sista stund och sen fattade jag att daniel, hjälp, hade packat åt mig och jag blev såååå nojjig, för vad fasen skulle han ha packat, haha, sånt controlfreak).

Iallafall så bar det av, vi åkte en bra bit ut på landet och vädret var underbart, det hade ju varit lite sisådär de senaste dagarna så mina vänner hade varit ganska nervösa över att det skulle regna.

Vi kom fram till en liten "gård" och där stannade vi... 

10  islandshhästar stod uppradade, åååhhh sååå fina... Allihopa fick varsen häst tilldelad och shit det var SÅÅ UNDERBART, vilka hästar, så jä..la vacker natur, vi red på skogsvägar och grusvägar och ängar och åååhhh helt ljuvlig. Kan tala om att jag har BLÅMÄRKEN i röven (på sittbenen) idag, haha... Men det är det värt. Hästar är sååå fina. När vi ridit i en halvtimme eller så och var mitt i skogen så dök det upp en helt solig underbar glänta, där stannade vi ohc mina vänner tog fram en massa goda baguetter som de gjort på morgonen och vi åt sittandes på marken, så härligt.

Jag blev förresten för detta ridevenemang iklädd boots, rutig skjorta, jeansjacka och cowboyhatt, haha...

Efter ritten som bara var sååå härlig, bar det iväg igen... Till the lodge, ett helt underbart spa-ställe som ligger mitt på Romeleåsen med en helt otrolig utsikt. Där fick vi behandlingen spa-deluxe...

Vi fick basta tills vi svettades samtidigt som vi drack massor av vatten och åt citron och apelsin-klyftor, sen skulle vi duscha av oss, bli insmetade i flytande honung, sveptes in i lakan, satt i bastun o svettades o lät honoungen gå in i huden, sedan duschade vi av oss och peelades med grovt havssalt, sved en del , en ny dusch och sedan satt vi en varm härlig massagebubbelpool, utomhus med en utsikt som var helt obeskrivlig.

Efter detta när jag var duschad och fräsch och fått ett ombyte kläder på mig (var helt ok kläder han lagt ner min älskling)så fick jag tiara på huvudet och CHAMPAGNE, at last hihi

Sedan körde vi inom ett ställe så jag fick en varm korv i magen, innan jag lämpades av med två handdukar hos en kvinna som gav mig taktil massage i 1,5 timme, jag var sååååååå skön i kroppen av champagnen och jag höll faktiskt på att somna. Det var sååå jä..la underbart skönt!

Blev sedan hämtad och hemförd till en av väninnorna där UNDERBAR mat hade dukats upp. De hade tänkt på mitt bantande och gjort underbara couscoussallader och grillat grillspett med diverse kött, grönsaker och champinjoner, med såser till och hembakat bröd. Åh så gott det var att äta då, efter all aktivitet. jag var hungrig som en varg...

Efter vi ätit och haft supertrevligt och druckit vin, cider och öl osv så tog två av mina vänner fram ett papper och sjöng en sång för mig som de skrivit. Jag skrattade så jag GRÄT. Så jä..la roligt! Den var så jä..la bra

Sedan fick jag skriva namnen på alla jag legat med på ballonger, och berätta historien (som jag f..n inte mindes så bra trots att det inte är så många) om det och sen smälla ballongen med en kniv. Daniel skulle jag ej skriva upp. NÄr jag smällt alla så tog min ena väninna fram en uppblåst kondom som det stod daniel på och frågade om jag ville smälla den oxå, vilket jag såklart inte ville.

Sedan spelade de upp en rad låtar, låtar som var och en utav mina vänner hade valt ut och jag skulle gissa vilken låt som de förknippade med mig eller liknande. Det var lite knepigt med en del men de flesta var klockrena. Sedan åt vi äppelpaj m vaniljvisp och drack underbart god latte från min väninnas svindyra espressomaskin. Helt underbart, jag var så mätt att jag fick knäppa upp byxorna.

Sedan berättade mina vänner att de tänkt att vi skulle åka in och sitta utanför Malmö stadion på filtar och picknicka osv och lyssna på Dolly Parton som spelade där igår, men nu hade det börjat ösregna och jag blev faktiskt rätt glad för det, för jag var helt slut och hade inte orkat ta mig någonstans. De sa att de hade anat det haha

Så vi bara mös, hade såååå härligt trevligt, åt snacks och choklad och drack alkoholhaltiga drycker och sedan, plötsligt säger dom, att de har en sak kvar.

De sätter igång tv:n och kopplar in en videokamera.

Där dyker Daniel upp i bilden!!!

Jag blev så chockad! När hade detta spelats in lixom? Dagen innan fick jag veta. Han var så söt!!!

Min älskling. Blev kärare än någonsing. Det var så fint!

De ställde massor av frågor till honom, vad han föll för hos mig, vad som var mina bästa egenskaper, vilken som är min favoritfärg, favoritblomma, hur min perfekta dag skulle se ut, vad jag tänder på, varför vårt äktenskap kommer hålla, om han ser fram emot bröllopet, vilket av mina plagg han skulle vilja slänga, vad han helst ser mig i osv osv osv. MÅNGA frågor var det! Efter varje fråga pausade dom och jag fick gissa vad han svarat. Vi hade de flesta rätt minsann, hihi... Vissa var ju skitsvåra o vissa var lätta men vi fick godkänt!

Jag hade kunnat gå o lägga mig kl.22 så trött var jag men vi hade så mysigt så det blev vid halv två istället. Jag sov hos min vänninna (störiga lisa) och på morgonen åt vi en underbar frukost, sedan kom en annan av väninnorna dit. Hon hade avvikit på kvällen för att gå på just Dolly Parton. Där hade hon köpt mig en rosa cowboyhatt, kantad med glitter och med en "tiara" i strass framtill typ klistrad på, såååå perfekt, hihi... Rosa och glitter.

Sedan kom Daniel och barnen och vi fikade, drack kaffe och jag pussade på både barn och blivande make och ÄLSKLING. Shit så nykär jag blev när jag såg filmen där han var så söt att alla minna vänner bara satt och sa -Åååhhh och -Aaahhh vid varje svar på frågorna :-)

Shit vad jag älskar mina vänner. De är bara BÄST. De lyckades göra en perfekt dag för mig. Helt klart! Jag är fortfarande överväldigad. Filmen med Daniel gjorde mig så lycklig, den var fantastisk!


Filmen med min älskling :-)

Kommentarer
Postat av: Nilla

jag säger bara åhhhhhhh

Postat av: Ija

Jag ska föra in bilderna ikväll tänkte jag, så kan du kanske lägga in ngr här. Jag mejlar dig.



Skitkul och mysig dag och kväll (det jag kunde vara med på)! :)



Puss&kram!



/syster

2008-06-16 @ 12:32:46
Postat av: Anja

Ja Ija gör det snälla jag vill så gärna lägga in lite bilder :-)

2008-06-16 @ 12:53:21
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Ååååå vad mysigt ni verkar ha haft.. Vill oxå se bilder :P

kram

2008-06-16 @ 19:24:31
Postat av: Mia

Åhhh..... tror du jag lipar ?? Hihi, hoppas ni lever lyckliga i alla dagar ;)



Kram

2008-06-26 @ 18:55:35
URL: http://focim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback