Tummen ur RÖVEN

Äntligen har jag vågat maila vigselbutiken angående ringen. Jag är ju inte lite klantig utan har såklart beställt en ring med mindre diamanter än jag sett ut i butik. Har känt mig lite smått missnöjd men tänkt att jag kan leva med det och att den här ringen är ju fin ändå.

Men alltså när jag såg ringen på en annan tjejs hand (den ring jag EGENTLIGEN vill ha) så kunde jag inte stå ut längre. Den ring med snäppet större diamanter är så otroligt mycket finare. Det är MIN ring och jag vill ha den :-)

Så nu har jag mailat för att fråga om det ens är möjligt när ringen jag har redan är graverad. Vi får se. Jag kan iallafall känna att jag har försökt, vilket gör att jag sedan slipper gå och gräma mig och undra och ångra att jag aldrig tog mod till mig och vågade vara en jobbig bridezilla :-D

Fy f..n så jobbig jag är när jag tänker efter, haha...

Min ring och den andra tjejens ring: (hennes var i rödguld så jag gjorde bilderna svartvita för att man lättare ska kunna jämföra. Båda vigselringarna är 2,5 mm breda. Däremot tror jag att hennes förlovningsring är 4 mm medan min är 5 mm. Men jag är inte säker.

Min ring:
image660


Hennes ring:
image659

Ni ser hur mkt tydligare diamanter och hur mycket mer bling det är. Diamanterna är dubbelt så stora. Eller nästan iallafall... Mina är på 0.15 ct styck och hennes är på 0.28 ct styck. Det gör väldigt stor skillnad i tydlighet och glitter kan jag lova.

Åååhhh ni måste hålla tummarna. Där var ju knappt någon prisskillnad alls mellan ringarna. Gaaaahhhhh. JAG VILL JAG VILL JAG VILL... Ska ju ha den resten av livet ju!!!

Kommentarer
Postat av: Anne

Japp, håller med, bara hålla tummarna nu för at affären säger "Självklart hjälper vi dig"!!!!

2008-06-05 @ 10:57:40
Postat av: Anette

Ja den andra e bra finare... Ledsen att säga det men det är så..

2008-06-05 @ 11:08:20
Postat av: Anja

Kan ju bara hålla med er :-) Och JA vad jag hoppas... Så in i bängen!!!

2008-06-05 @ 11:14:52
Postat av: Anonym

Jag gillar också den bredare, har faktiskt tänkt på det, när du visat din ring, att den ser tunn ut (!), men såklart är jättefin den med, jag gillar ju den ringen i sig liksom. Eller är det för att jag jämför med förlovningsringen som är bredare.
Men vet du, om det nu inte går fixa, så kan väl Daniel ge dig en ny när ni firar 10-årig bröllopsdag eller nåt ;) (eller pappersbröllop, haha...)

2008-06-05 @ 12:49:43
Postat av: Minna

Jag kommer ha likadana ringar =) Fin kombination!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback