4 månader...

kvar till den stora dagen och nedräkningen fortsätter...

Nu börjar jag undra hur sjutton man ska hinna allt som är kvar! Det är ju nu på slutspurten som man inser att man VISST hade kunnat fixa massor av saker under den där lugna perioden, när det är mellan 12-6 månader kvar och man har bokat allt, men ingenting annat känns så akut.

Festprogrammen till exempel... jag har gjort 6 stycken... Bara 90 stycken kvar! Placeringskorten, också 96 stycken... Små påsar till barnen med saker som kan roa dem ett tag... Tar tacksamt emot förslag. Jag tänker mig lite pyssel, Något kinderägg, kritor och papper med fylla-i-motiv, pixi-bok, en sån där liten rund sak med plastlock och en liten kula som ska ner i ett hål genom att man vickar, en liten rubens-kub kanske och lite annat smått och gott! Vad tycker ni att man kan lägga ner till dem?

Dekorationer, planering, allt som ska tänkas på, ALLA småsaker som ska klaffa... ojojoj

Det som oroar mig mest är att vi inte får festlokalen förrän kl.12 samma dag! Hur ska vi forsla dit all sprit, tårtan, hinna dekorera, sätta ut placeringskort och centerpieces, ladda upp med is till baren, göra iordning på toaletterna osv (tänker ha små korgar med nödvändiga saker såsom hårspray, kondomer, våtservetter, breathmints, handkräm och vaselin etc ;-) där inne) och så toapapper med brudpar på och små rosa hjärtatvålar på handfatet.

Alla såna här småsaker är ju ett MÅSTE. Men VEM ska göra det! Vigseln är kl.15... Själv är jag uppbokad från kl.11 då jag ska vara hos frisören och bli sminkad och fixad i håret.

Jaja, delegering var ordet sa Bill...

FYRA MÅNADER KVAR ALLTSÅ... :-) Jag längtar...

Kommentarer
Postat av: Isabell

Ojoj..ja, jag hade också varit stressad med de förutsättningarna. :-) Ni måste ju få hjälp med iordningsställandet, helt klart. Finns det inte en möjlighet att få lokalen åtminstone någon timme tidigare? Några kompisar/släktingar som kan hjälpa er om ni delegerar? Du kommer ju vara upptagen med annat från 11 och kan nog inte räkna med att göra någonting annat före vigseln. Hmmm..hoppas att det ordnar sig!

Angående barnen. Vi var på bröllop höstas och där hade brudparet "hyrt in" två tonåringa tjejer för en billig peng, som var med barnen hela tiden mellan 16-21. Det var helt suveränt och mycket uppskattat! De kunde vara i ett rum som senare användes som bar. Där fanns film, lite godis, kritor, klistermärken, ja lite sånt som du nämnde i ditt inlägg. Vi föräldrar var helt lyriska över detta då vi faktiskt kunde äta i lugn och ro, samtidigt som barnen naturligtvis fick komma till oss om de ville.

Annars är ju påsar jättebra!Beroende på barnens åldrar är ju olika saker roliga men pyssel av alla de slag är ju kul gärna sånt där de inte kan rita sina konstverk på lokalens väggar..;-)..kommer inte på något just nu med två nyvakna och hungriga barn kring benen..

SÅ kul att läsa om er planering!!!

Kram
/Isa

Postat av: Stajna

Annika och Stefan hade också någon som passade barnen. Man märkte knappt av dem. De spelade spel, ritade, målade osv. Undrar om deinte hade video och TV också?

Puss

2008-03-26 @ 19:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback