Godisbuffé

Jag älskar ju godis. Är en riktig godisgris, så en godisbuffé måste vi ha på bröllopet. Självklart ska den till stor del gå i färgtemat rosa, vitt och silver. Men även andra favoriter måste ju få ta plats på gottisbordet.

Jag kan ju tex inte vara utan choklad och lakrits (både söt och salt). Ge mig alla era tips på godis som är vitt, rosa, silvrigt (grått) och på annat som ni tycker är ett måste.

Geisha är ju choklad med rosa papper på så det är ju givet!

Mer då? Allt ni kan komma på!



image442

image443


image445

image446

image447

Kommentarer
Postat av: Nina L

Tipsar om franska Macarons väldigt goda & mycket söta att ha på en buffé.

http://ninal.blogg.se/brollop/1204108035_macaron_i_pastellfrge.html

Postat av: Anne

Åhhhh,vilka coola bilder...var hittar du allt?
Under Malmborgs har de billigt godis...kanske ngt rosa där att hamstra redan nu? Ät inte upp det bara :-)

2008-03-04 @ 07:21:52
Postat av: Stajna

Du kan väl blanda vitt, rosa och brunt. Choklad är ju sååååå gott. :D

Vet att Rikke och Charlie hade m&m´s som var i rosa, lila och vitt. Tror de hette Valentine m&m´s eller nått. Går kanske att beställa?

Kram

2008-03-04 @ 08:17:27
Postat av: Johanna

Vi har samma färgtema och ska också ha godis i de färgerna. Vita godisar vi ska ha är Mentos, fräscht och gott. :-)Tydligen finns det förpackningar med bara rosa Mentos nu också, så dem ska jag också leta efter. Silvriga har jag inte kommit på än, man kan ju köpa lite större chokladpraliner och slå in i folie kanske.

Härliga bilder! :-)

2008-03-04 @ 09:15:08
URL: http://brollopsplanering.blogspot.com
Postat av: Anja

Nina L
Är det såna där pyttesmå "kakor" i olika färger du menar? Var får man tag i såna? :-)

Anne
Jag gör ju inget annat än hänger på nätet, hehe... Du menar nog Jättekul? Vet inte om jag är så förtjust i deras godis. Ska se om man kan beställa kartonger från tillverkarna direkt på nätet. Borde bli billigare?

Stajna
Vet vilka m&m:s du menar... skulle ha såna i vitt och rosa med våra namn och bröllopsdatum på men jag tyckte det blev för mkt. Två påsar (visserligen rätt stora) blev typ 400 kr och så frakt på det. Kändes så onödigt.:-) men Anne här ovanför, hon ska ha såna ;-)

Får se om jag har någon choklad som är brun, helst i silvrigt eller rosa papper då. Färgtemat är ju MYCKET viktigt ;-) Nädå, någon synlig choklad blir det säkert. Kan ju lägga den i en rosa skål ;-)

Johanna
Silvrigt kan du ju ha fazermint (du vet choklad m mint i, insvepta i silvrigt papper) :-)

2008-03-04 @ 10:50:31
Postat av: Nina L

Japp, precis.
Jag köper dem från en bagare här i gbg.
de är ju så söta & går ju att få i de färger som man vill.
Vi skall ha sånna till bubblet vid brudskålen.

2008-03-04 @ 13:00:07
URL: http://ninal.blogg.se/brollop/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback