Hitta rätt slöja

Ja, det är ett projekt som heter duga. Jag vet exakt hur jag vill att den ska se ut men jag tycks inte hitta den i några butiker...

Det ska vara en relativt kort slöja, ca 60 cm, i två lager, det ena ca 15 cm kortare än det andra, sedan får det inte vara för mycket tyg, den ska inte vara alltför veckad utan  mer böljande och den får inte stå ut, utan den ska hänga ner i böljande veck.

Jaja... svårt att förklara, här är en bild! På ett ungefär så här, men min slöja ska fästas längre ner, så den måste vara kortare än så här. Den ska nå precis nedanför midjan (mellan midja och rumpa typ). Runt 50 cm tror jag det blir. Blir galen, jag hittar inte den helt perfekta slöjan någonstans.

Sedan är det ju så svårt att veta hur den ska vara skuren nertill, rundad eller rak... Suck...

(snacka om I-landsproblem) ;-)
image595
Så här ska den se ut fast kortare... den här är 71/95 cm. Jag vill ha 45/60 cm lång.

Så här!! Detta är PERFEKT både i fall, veck och längd (skulle t.om kunna vara 5-10 cm kortare):
image596

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback