Min första bröllopsmardröm

Nu har det hänt även mig! Som så många andra brudar på BT (bröllopstorget) så har även jag upplevt det avskyvärda i att vakna kallsvettig pga en mardröm som är bröllopsrelaterad. Jag tror att det beror på tre saker. Dels att jag och sambon pratade om olika saker som kan gå snett, och vilka saker vi oroar oss över, precis innan vi gick och la oss, dels att jag suttit och läst en tråd på BT om "det sunkigaste bröllop du varit på" (folk hade hemska saker att förtälja ;-) och dels för att jag inte hittade mobiltelefonen igårkväll och därför inte kunde ställa in väckning, så någonstans i det omvedvetna kände jag bristen på kontroll och rädslan att vakna för sent.

Min dröm:

Jag inser att jag vaknar för sent på den stora dagen och får SKITBRÅTTOM att ta mig till kyrkan där JAG (av någon anledning, ska dekorera). Jag kommer dit och det visar sig att de inte alls har vårt bröllop inbokat för dagen. Jag blir helt svettig, går in i kyrkan för att prata med någon ansvarig och möts av en kyrka som invändigt är möblerad med en massa långbord, på sidorna om och mellan bänkarna, och längst fram vi altaret. En massa dekorationsmaterial ligger där, rosa cellofanpapper på stora rullar (eh lixom), banderoller, stora vaser med skitfula buketter osv... detta dekorationsmaterial ska finnas i kyrkan hela dagen och jag kan alltså inte dekorera själv.

Till slut blir det på nåt vis upprett så att vi KAN gifta oss i kyrkan. Jag vet ej hur med tanke på alla bord men i drömmen blev det uppordnat. Jag upptäcker då att jag är en hel timme försenad till frisören och rusar ut ur kyrkan och inser att jag ju helt glömt bort att boka fotografen som jag haft mailkontakt med. Vi har inte bestämt nånting. Inser att jag får göra det bästa av det och att vi inte kommer ha några vackra fotografier, proffsiga, som kan förgylla vår framtida ålderdom ;-)

Jag kommer in till frisören HELT GENOMSVETTIG och superofräsch och flåsande. Hon är riktigt sur och ska ha rast just då och ska ut och jogga. Jag får panik och inser att jag inte kommer hinna bli klar i tid.

Dessutom jobbar plötsligt en gammal klasskompis från högstadiet på stället, hon är SUPERSMAL (vilket hon inte var då) och kommenterar att vi visst bytt kroppshydda genom åren, då jag var smal då och hon fet och nu är det tvärtom. Hon är jätteotrevlig och säger att det finns inget störigare än kunder som inte kan passa tiden osv...

Jag är gråtfärdig vid detta laget och säger plötsligt till min väninna Sandra (som i drömmen var med mig där) att SHIT jag har ju glömt köpa slöja!!! Hur KUNDE jag glömma det???

Sedan tänker jag att medan frisörskan är ute o joggar så kan jag ju prova klänningen. Då känner jag hur jag får riktigt kalla kårar utmed ryggen. Hur var det nu? Skulle min klänning, tiara och korsett + underkjol SKICKAS HIT, eller... 

NEEEEEJ, jag skulle HÄMTA DET, i Ronneby!!!!

Klänningen finns ej här! Det tar minst 3 timmar att få hit den, även om man kör snabbt... Men om tre timmar exakt ska jag stå, färdig framme vid altaret och bli fru...


HÄR vaknade jag tacksamt nog... det var riktigt uppstressande, fy sjutton så obehagligt. Jag hade lixom inte alls fixat nåt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback