Transport från kyrkan

Jag har hela tiden velat åka häst och vagn och vi har pratat lite om det. Men transporten och menyn var ju de två saker som jag helt tänkt lägga i sambons kapabla händer speciellt som han har kontakter när det gäller olika transporter i coola amerikanska bilar osv. Jag var ju övertygad om att han ville åka jänkare och INGET annat.

Sedan har det dock visat sig att de personer som sambon trodde kunde ställa upp och köra INTE kunde det just den dagen, så då började vi kika runt. Jag hittade en sida som bland annat hade en superfin gammal T-ford från 1922. Jag funderade på att boka den för att överraska älsklingen, men ringde honom och berättade trots allt.

Då säger han så här -"ja det låter jättefint men jag vill nog hellre åka häst och vagn"!

Va????

Han VILL åka häst och vagn!

Yiiippiiiieeee... Så jag sökte upp ett ställe med hästdroskor och nu har jag mailat en förfrågan. Hästarna är helt underbara. Jydskhästar (från ÖstJylland), inte såna där blanka, ståtliga "fin"hästar utan riktigt vackra, goa arbetshästar, med kraftiga kroppar, håriga hovar och långa manar. De är HELT underbara, vackra, lugna och trygga hästar.

Håll nu tummarna för att de är lediga den dagen! Vi är ju väldigt sent ute nu!

image647

   

Kommentarer
Postat av: Anja

Väntar fortfarande på svar från dem, har mailat!!! Nervös väntan :-)

Vill såååå gärna ha dessa underbara hästar att köra oss t festen. Såååå fina!!

2008-05-28 @ 09:58:04
Postat av: Anja

Fick svar nu...

5.000 kr (FEMTUSEN KRONOR) kostar det för att bli transporterad från kyrkan till festplatsen. En resa på ca 1 km, max. Det är sååååå DYRT :-(

Vi har inte råd med det men åh, jag vill ju såååå gärna. Speciellt m dessa underbara hästar. Fyyyyy så trist. :-(

2008-05-28 @ 14:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback