Vilken tabbe

Ibland vill jag banka mitt huvud i väggen, ibland blir jag extremt trött på mig själv och min förvirring.

*suckar och drar ett djupt andetag innan jag börjar berätta*

Jo, vi lyckades ju boka THE BAND, det band som alla pratar om inne på bröllopstorget och som ska vara så himla bra. Så långt, allt väl...

Innan jag hittade/blev tipsad om/hörde talas om DETTA band, så hade jag själv suttit och letat band och kontaktat ett annat band som lät bra, men som visade sig vara från Växjö och som dessutom tog nästan 18.000 för en spelning + reseersättning för alla bandmedlemmar + mat och dryck för SEX bandmedlemmar. Alltså långt över vår budget. Jag mailade det bandet och sa att vi nog får leta vidare.

Så när jag fick tag i VÅRT band så blev jag ju överlycklig när dom hade fått en avbokning på vår dag, precis samma morgon som jag kontaktade dem. Det kändes ödesbestämt.

Men, vi kunde inte bestämma på rak arm ifall vi ville ha underhållning bara på kvällen eller om vi även ville ha underhållning under middagen så vi skulle fundera på detta och sedan höra av oss.

En månad senare ungefär får jag ett mail från en person som frågar "hur vi vill ha det med underhållningen den 19:e juli på vår bröllopsfest". Jag tar för givet att denna person är från det RÄTTA bandet, bandet som vi VILL HA, som vi har BOKAT.

Så vi börjar prata fram och tillbaka, lägga upp allting, jag berättar hur jag vill ha det osv.

När jag nu fick mail ifrån denna kille häromdagen och han skriver om alla praktiska detaljer kring hur deras band brukar lägga upp allt och vilka tider som brukar vara lagom osv, skriver han att de är sex personer och att de vill ha mat och dryck och sedan undertecknar han mailat med NAMNET PÅ BANDET.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej vrålade jag (ja jag vrålade faktiskt).

Jag inser med en stor iskall klump i magen att all korrespondens ända sedan den här killens mailförfrågan kom, har skett med FEL band. Jag har hela tiden pratat med fel band.

Ingen som helst mailkontakt har jag haft med det RÄTTA bandet, förutom det där första mailet där vi preliminärbokade den 19 juli.

Nu har jag rett upp missförståndet med det FELAKTIGA bandet. Jag har mailat det rätta bandet oxå för att försäkra mig om att inget har gått snett, utan vi fortfarande är inbokade den 19 juli. Men jag får inget svar och jag blir mer och mer nervös hela tiden. Jag vill sticka huvudet i sanden och jag vågar inte ringa. För tänk...

Tänk om jag har råkat skicka mailet om att vi INTE vill ha dem, till fel band? Alltså det borde vara omöjligt men i efterhand så blir jag ju så osäker på allting. Visserligen så tror jag inte ens att jag hade HITTAT vårt band när jag mailade det andra bandet att vi inte ville ha deras tjänster så det kan nog inte ha gått till så.

Usch...

Hela tiden trodde jag att jag pratade med en annan bandmedlem i det rätta bandet i och med att han inte hade bandets namn med i sin mailadress, vilket den andra killen hade.

Åååhhhh så hopplös jag känner mig!

Måtte allt stämma med det rätta bandet, annars blir jag galen. Vad sjutton gör man annars???

Vi har sagt att OM det har skitit sig med bandet (peppar peppar ta i trä) så kommer vi att köra musik från laptop och musikanläggning, HELA natten. Men jag ville ju ha liveunderhållning :-(

Håll tummarna...

Kommentarer
Postat av: ija

Åh neeej... fy vilken hemsk känsla och vad pinsamt inför det bandet ni inte ville ha... HOPPAS det ordnar sig med det RÄTTA!!! Som Edvin brukar säga: "Det åånar sig." :)

2008-05-22 @ 21:25:10
Postat av: Anja

Puuuuuhhhh och pust!!!

Bande, det RÄTTA, är bokat och allt är klart! Drar en lättnadens suck...:-)

2008-05-28 @ 09:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback